הפסקת אש בין המורדים לכוחות דאעש בגולן הסורי

צבא סוריה החופשי ומיליציית ג'ייש חאלד בן ואליד,הנאמנה לארגון דאעש הגיעו להסכם הפסקת אש בדרום מערב סוריה לאחר משא ומתן אינטנסיבי- כך טען  אתר החדשות הסורי "נידאא' סוריה"- Nedaa Syria אתמול, ה-27 ליוני 2018.

2 הצדדים לא הודיעו באופן רשמי על הפסקת האש ולא גילו פרטים אודותיו,אבל זה ברור כי ההסכם נחתם לאור האירועים שמתרחשים כרגע בדרום סוריה – האופנסיבה הצבאית הגדולה שפתח בה צבא סוריה ובעלי בריתו  במחוזות דרעא וקונייטרה .

אתר החדשות הלבנוני – אלמודון – al-Modon  מדווח כי אפשר והוסכם בין הצדדים שחלק מלוחמי דאעש ,הנצורים בדרום מערב מחוז דרעא , יורשו להצטרף לקרבות נגד צבא סוריה באזוריה המזרחים של מחוז דרעא. מכל מקום יש עוד לקבל אישור לדיווח זה.

מאז תחילת שנת 2018 השיק ג'ייש חאלד בן ואליד מספר מתקפות נגד כוחות המורדים ,הנאמנים לארה"ב , באזור דרעא והרג מהם עשרות לוחמים. מצדם תאמו כוחות המורדים עם ישראל פעילות נגד כוחות דאעש ואף יצאו ל-2 מתקפות צבאיות גדולות נגדם שנכשלו.

הסכם הפסקת האש, המוזכר לעיל, ככל הנראה יכשל בסופו של יום היות וצבא סוריה נמצא במרחק של ימים ספורים מלהשתלט על כל אזורי מזרח דרעא.

ברגע שמרכז הקרבות יהיה באזוריה המערביים של מחוז דרעא ככל הנראה כוחות דאעש ינסו לנצל את המצב ואת חולשת כוחות המורדים ואת הכאוס שנוצר בעקבות האופנסיבה הסורית הגדולה באזור , וינסה להרחיב את השטחים שבשליטתו על חשבון כוחות צבא סוריה החופשי ממש כמו שעשה כבר באזורים מצפון לעיר חמאת כשהשתלט על אזורי המורדים לאחר שאלו הוכו על ידי כוחות צבא סוריה.

US-Backed Militants And ISIS-Affiliated Group Reach Ceasefire Agreement In Southern Syria

מפות אזורי דרום סוריה:

 

כתיבת תגובה