צבא סוריה החופשי עושה שימוש ברק"ק כבד חדש מתוצרתו נגד צבא סוריה

כבר כמה ימים שצבא סוריה עורך אופנסיבה רחבת היקף בכל דרום סוריה בניסיון לדחוק את כוחות המורדים אל מחוץ לאזור ולנסות ולהשתלט על כל השטחים הסמוכים לגבולות ירדן וישראל .

בתחילה פעלו כוחות צבא סוריה עם חיפוי אווירי של חיל האוויר הסורי אך לאחר שהופלו לו 2 מטוסים ולאחר שהתברר לו ששעור אבדותיו בקרבות הקרקעיים קשים מאוד נאלצו לקרוא לחיל האוויר הרוסי לבוא לעזרה.

רוסיה הסבירה את מעורבותה החדשה בהפצצת אזורים שהיא עצמה חתמה על "הפסקת אש" שם בכך שכוחות המורדים אינם מצייתים להפסקת האש ותוקפים עמדות צבא סוריה, ולכן הם מתערבים.

חילות האוויר הרוסי והסורי מבצעים יותר מ-1000 גיחות הפצצה ליום ובמהלכם הם תוקפים ללא הבחנה מקומות ישוב ועמדות מורדים ומניסים משם עשרות אלפי אזרחים המחפשים מקלט ליד גבולות ירדן וישראל.

צבא סוריה,מפגיז בנוסף ערים וכפרים בדרום המדינה בסוללות ארטילריה כבדות וכן ברק"ק מכל הסוגים,כולל רק"ק כבד בעל ראש נפץ מרסק השוקל מאות קילוגרמים.

גם כוחות המורדים ירו הלילה,לראשונה,  רקטה כבדה ,מסוג חדש , מדגם "אבו בקר אלצדיק" – " أبو بكر الصديق " לעבר אזור אלסוג'נה בדרעא שם ממוקמים מפקדות צבא סוריה. לדבריהם הרקטה גרמה לאבדות כבדות בקרב האוייב. רדיוס אזור ההשמדה שלו הוא כקילומטר מרובע. הטיל מיוצר על ידי מה שמכונה"התעשייה הצבאית" של צבא סוריה החופשי.

כוחות צבא סוריה ירו מצדם בתגובה כ-50 רקטות כבדות מדגם פיל לעבר שכונות אזרחיות בדרעא.

התפוצצות טיל שכזה נשמעה היטב בצפון ירדן באזורים המרוחקים יותר מ-30 ק"מ מדרום סוריה והבהק הפיצוץ,אף הוא,נראה למרחקים.

סוכנות הידיעות הסורית – אמוי ניוז – המקורבת למורדים אף הגדילה לטעון כי הרקטה החדשה כה מפחידה את ישראל עד שהיא נתנה לרוסיה אישור לנסות ולהשמיד את כוחות המורדים בדרום סוריה כדי שלא יאיימו עליה בטילים אלו .

أموي مباشر | #سوريا

כתיבת תגובה