הערכה:המטרה בסוריה שישראל תקפה-מפקדת הגשר היבשתי טהרן-ביירות

לפני כמה ימים הגיעו דיווחים רבים אודות תקיפת מאחז אירני במזרח סוריה לא הרחק העיר אלבוכמאל. באותו זמן אף גורם לא ידע מי תקף אותו ומה בדיוק הותקף.

התמונות והסרטונים שהגיעו כמה שעות לאחר התקיפה ומספר ההרוגים החריג שדווח  הצביעו כי הותקפה מטרה,ככל הנראה, בעלת חשיבות צבאית עליונה.

ככל שחלף הזמן הגיעו עוד תמונות ועוד מידע מהאזור.

חדי העין שמו לב כי המטרה שהותקפה נמצאת לא הרחק ממעבר קאים על גבול עירק-סוריה המהווה נדבך חשוב ביותר בגשר היבשתי שאירן מנסה להקים זה שנים ושיחבר את מדינות הסהר השיעי מאירן,דרך עירק,בואכה סוריה ומסתיים לחופי הים התיכון בלבנון.

מצגת:הגשר היבשתי האירני מטהרן לים התיכון

 

ארה"ב הבטיחה בעבר כי היא תעשה כל מאמץ על מנת לרסק את פעילות גשר יבשתי זה אך נראה כי האירנים מאוד יצירתיים במתן פתרונות שיחמקו מעיני האמריקאים.
אירן משתמשת בגשר היבשתי על מנת להעביר נשק ככד וטילים בליסטיים ארוכי טווח מטהרן לסוריה ולחיזבאללה בלבנון .
אירן גם בונה מערך אבטחה עצום סביב גשר יבשתי זה על מנת לאפשר העברת שיירות נשק בשלום ליעדם.
בנים האחרונות השקיעו האירנים מאמץ על-אנושי להשתלט על מעבר אלקאים שמדרום לעיר אלבוכמאל , לא לפני שהאמריקאים חסמו את ניסיונותיהם להשתלט על מעבר אלתנף בדרום מזרח סוריה על מפגש הגבולות עם ירדן ועירק.
לאחר השתלטותם על מעבר אלקאים החלו כוחות דאעש הפועלים משטחי המדבר הסמוכים לצאת למתקפות פתע על ציר הגשר היבשתי ומפעם לפעם חסמו את התנועה בו.
אירן הקימה באזור מפקדות וחדרי מבצעים על מנת לשלוט על כל המערך הביטחוני הנוגע בגשר יבשתי זה.
לפני כמה ימים הותקפה מפקדה,שנטען לגביה כי היא שייכת לכוחות המיליציות העירקיות אלחשד אלשעבי הכפופות לפיקוד אירני וכי רוב ההרוגים באתר שהותקף הם משורותיהם
אלא שגם צבא סוריה פרסם את רשימת הרוגיו באתר והתברר כי בין ההרוגים ישנו קצין סורי בדרגת אלוף ו-2 קצינים סורים בדרגת אלוף משנה וזאת מלבד מקצינים וחיילים נוספים.
כל הסימנים מצביעים כי האתר שהותקף לא היה מפקדת מיליציה רגילה.
מעניין גם לבחון איך הותקף האתר. מקורות ערביים לא ידעו לפרט בדיוק האם האתר הותקף מהאוויר על ידי מטוסי קרב או כלי טייס בלתי מזוהים או שהאתר הושמד בטיל קרקע-קרקע שנורה ממקום עלום.
לאחר שארה"ב הכחישה נמרצות,מספר פעמים,כי היא ניצבת מאחורי התקיפה, דאגו מקורות שם להצביע על ישראל כעומדת מאחורי תקיפה זאת.
מחלקת המיפוי של האתר נציב.נט חשף את מיקום המפקדה שהותקפה בשיטת הגיאו-לוקיישן:
האתר שהותקף:
מיקומו על המפה:
מיקום המפקדה יחסית למעבר אלקאים המהווה נדבך חשוב מהגשר היבשתי האירני:
מיקום המפקדה שהותקפה כה סמוך למעבר הגבול וכן מיקומה ממש על גבול עירק- סוריה מעניקים לה חשיבות הרבה מעבר למה שפורסם בכלי התקשורת או ממה שהתמונות מספרות.
הערכה: המטרה בסוריה שישראל תקפה-מפקדת הגשר היבשתי טהרן-ביירות.
המומחה הצבאי גיא א. :
"מיקום התקיפה האחרונה ואופי המטרה מתאימים למפקדה איראנית במתחם חשאי. המיקום ממש על גבול עיראק מעידים על חשיבות המעבר לאיראנים." ותוהה :"האם ישראל תקפה את מפקדת הגשר היבשתי האירני? 
חשוב לציין כי המרחק בין המפקדה למעבר הגבול הוא 3 ק"מ בלבד.
בנוסף, מיקום היעד מאפשר תקיפה פשוטה ולא מסוכנת באמצעות חיל האוויר בתיאום עם ירדן בטילי ״חנית זהב״ לטווח 350 ק"מ. הטווח ליעד מגבול עיראק ירדן הוא 280 ק"מ.
לכן לא זוהו מטוסים ולא ידוע מי תקף".
אם אכן הערכתנו נכונה הרי שהיא מעידה על המאמצים הישראלים הרבים לקעקע כל פעילות אירנים בסוריה בכלל ואת פעילות הגשר היבשתי האירני באזור הסהר השיעי בפרט.בעצם הריסת מפקדת הגשר היבשתי בסוריה שולחת ישראל מסר שלא משתמע ל-2 פנים לאירן כי היא פתעל בכל כוחותיה לסיכול פעילות גשר זה.
ישראל כבר הודיעה בעבר כי לא תאפשר העברת נשק כבד ושובר שוויון מאירן לחיזבאללה בלבנון והיא פועלת לעצירתו על פני כל נקודה בעולם.

כתיבת תגובה