תעלומה סביב זהות תוקפי מערך החיזבאללה במזרח סוריה

מיד אחרי חצות הלילה החלו להגיע ידיעות ממזרח סוריה בדבר התקפה נרחבת כל כלי טייס על עמדות ומערכים של צבא סוריה והמיליציות השיעיות האירניות הנלחמות לצדו באזור זה.

סוכנות הידיעות הסורית – אלמצדר ניוז ,המקורבת למשטר אסד,עדכנה בדיווח ראשוני כי מטוסים של בנות הברית בהובלת ארה"ב הפציצו עמדות חיילי צבא סוריה באזורים המזרחיים של מחוז דיר א-זור הלילה.

על פי דיווחים שהגיעו מגורמים צבאיים הופצצו עמדות צבא סוריה ליד העיירה אל-חארי – Al-Harri הממוקמת בשכנות לעיירת הגבול -אלבוכמאל במזרח סוריה.על פי אותם דיווחים מספר חיילים נהרגו ונפצעו בתקיפה כוחות הקואליציה.

אם אכן היו אלה כוחות הקואליציה שבצעו את התקיפה הרי שזאת ההפצצה הגדולה השנייה שבוצעה על חיילי צבא סוריה בשנה האחרונה בגזרה זאת.

ככל שעבר הזמן התגברו הדיווחים מאזור התקיפה שהולכת ומתגלה כמתקפה משמעותית ביותר.

סוכנות הידיעות -אלינט ניוז דיווחה כי מפקדי צבא סורים שהיו באזור ספרו לסוכנות הידיעות רוייטרס כי כלי טייס בלתי מאויישים של חיל האוויר האמריקאי הפציצו עמדות של מיליציות אירניות הכוללות לוחמים שיעים ממוצא עירקי וכן עמדות של צבא סוריה במרחב שבין  דרומית לעיר אלבוכמאל  ובין עיירת הגבול אלתנף בדרום מזרח סוריה על גבול עירק.

אזור התקיפה:

בדיווח נוסף מהאזור,שכבר רמז על הקף התקיפה האווירית הנרחבת, נטען כי יותר מ-60 הרוגים ופצועים בקרב כוחות גדודי החיזבאללה (הכוללים את חיזבאללה סוריה וחיזבאללה עירק ואפשר שגם את חיזבאללה לבנון) בהפצצה אווירית אמריקאית על מטרות ומפקדות באזור העיר אלבוכמאל הסורית.

ארה"ב,כמנהגה בזמן האחרון,מיהרה להכחיש שהכוח התוקף היה מקרב כוחות חיל האוויר שלה.

The Pentagon, however, denied any involvement. “Not a US or Coalition strike,” US Department of Defense spokesman Adrian Rankine-Galloway toldSputnik, about the reported attack

ולנו לא נותר אלא להמתין למקורות ערביים נוספים שיגלו לנו את זהות התוקפים.

*- בדיווח עדכני נוסף של "אלינט ניוז" נאמר כי: ישראל היא התוקפת!

: I’m now being told it was an Israeli airstrike that hit the Syrian Arab Army near Abu-Kamal last night

*- ערוץ חדשות ערבי טוען כי בתקיפה זאת היו לכוחות החיזבאללה הלבנוניים כ-40 הרוגים.

*- לפחות 95 הרוגים בתקיפה.

Video purports to show the aftermath of the unidentified military airstrikes that targeted a #Syria ?? regime military position & killed at least 95 #Assad & #Iran ?? backed #Iraq ?? militiamen in al-Harri south East of Boukamal.

 

*-הולך ומתברר כי מרב ההרוגים בתקיפה הם משורות חיזבאללה עירק.

القصف الجوي على الحدود السورية – العراقية استهدف تنظيم "" العراقي و"" و"" (سكاي نيوز)

 

 

 

כתיבת תגובה