ישראל תקפה-רוסיה סיימה.קומנדו רוסי השתלט על מתחם חיזבאללה בסוריה

בסוף חודש שעבר תקפה ישראל מתחמי חיזבאללה בשדה התעופה הצבאי הסורי-דבעה שליד העיר אלקוציר בצפון מערב סוריה ליד הגבול עם לבנון.

מאוחר יותר התבררו פרטים חדשים על התקיפה:

באזור זה הותקפו בסוף החודש שעבר מחסני טילים ונשק של החיזבאללה על ידי ישראל ובין היתר הותקפו מתקני חיזבאללה בעיירה אלרסאנייה.

היום התקבלו דיווחים על עימות מזוין בין כוחות מיוחדים רוסים לבין כוחות החיזבאללה ליד העיירה אלרסאנייה –  שליד האגם קטינה قطينة הנמצאת כ-16 ק"מ צפונית מזרחית לעיירה אלקוצייר שבשליטת החיזבאללה.

אחד מבכירי צבא סוריה החופשי,קצין סורי בכיר שערק משורות צבא סוריה, תת אלוף אחמד רחאל , דיווח הערב בערוץ הטוויטר שלו כי קרבות פרצו בין כוחות צבא רוסיה ובין לוחמי החיזבאללה בעיירה אלרסאנייה ליד אגם קטינה עם מעורבות מטוסי קרב רוסים וזאת לאחר שהכוח הרוסי שהיה מלווה בטנקי טי-90 פרץ לעיירה . לדברי הבכיר הסורי הכוחות הרוסים כבשו את כל העיירה.

בשבוע שעבר הגיעו דיווחים כי כוחות החיזבאללה נסוגו מאזור אלקוצייר בחזרה ללבנון ומסרו את השטח למשטרה צבאית רוסית שהקימה באזור 4 נקודות תצפית ובקרה.

מה מה בעצם קרה שם ?  על כך אין כמעט פרטים עדיין אך ההערכה היא כי בביקורו האחרון של שר הביטחון הישראלי-אביגדור ליברמן במוסקבה בו הוא נפגש עם הרמטכ"ל הרוסי הוא עדכן אותו באשר לנשק והחימוש של החיזבאללה ואירן הנמצאים שם ועל כוונתה של ישראל להשמידו בהזדמנות הקרובה אלא אם כן הרוסים מבטיחים לטפל בניטרול "מוקש " זה. הרוסי כמובן,כך על פי מה שקרה היום,טפלו בהצלחה באירוע זה.

בעבר דיווחו מקורות זרים כי החיזבאללה הקים באזור אלקוצייר מתקנים צבאיים ומערך טילי נ"מ מתקדמים שקבלו מאירן ומהצבא הסורי ,מערך שנועד להגן על מחסן הטילים האדיר של החיזבאללה בצפון לבנון . להערכת החיזבאללה בכל מלחמה עם ישראל מאגרי הטילים שלהם יהיו מטרה ראשונה לכל תקיפה ישראלית וכי התקיפות יערכו דרך שטח סוריה . כמו כן הקימו החיזבאללה מאגרי טילים כבדים ושטחי שיגור על אדמת סוריה מתוך כוונה שלא לסבך את לבנון בכל מלחמה שתפרוץ בינם לבין ישראל .

 

 

כתיבת תגובה