דיווח:הדרמה מאחורי הידיעות על נסיגת אירן והחיזבאללה מדרום סוריה.

בשעות האחרונות התרבו בערוצים הישראלים דיווחים אודות נסיגת הכוחות האירנים והחיזבאללה מדרום סוריה.

אז מה מאחורי נסיגת האירנים והחיזבאללה ? שהרי הם לא יצאו משם מתוך רצון חופשי !

בלוגרים ערביים המתמחים בדיווחים בנושאים צבאיים והם בעלי מקורות טובים באזור טוענים כי ישראל העבירה לאירן ולחיזבאללה,באמצעות הרוסים , אולטימטום חד ומידי לאמור: על הכוחות האירנים והחיזבאללה לצאת לאלתר ובאופן מידי, וללא דיחוי מכל אזור דרום סוריה ולהעבירם לאזור דיר א-זור הנמצא מאות קילומטרים במזרח סוריה.

האולטימטום כלל פירוט הצעדים שישראל מתכוננת לנקוט במידה ולא תהיה הענות לאולטימטום שאלה – מעין "הקש בגג" לוגי.

ישראל העבירה באמצעות הרוסים איום חד לאמור:אם הנסיגה לא תבוצע לאלתר , חיל האוויר הישראלי יחל בשעות הלילה  הראשונות של ה-31 למאי במתקפה רחבת חזית על כל עמדות ומתקני אירן והחיזבאללה בסוריה.

הידיעות על האולטימטום הישראלי היו כה מדהימות עד שמקורות עיתונאיים פנו למיניסטריון ההגנה הרוסי לקבל אישור על התיווך הרוסי בהעברת האולטימטום הישראלי לאירן ולחיזבאללה ,

אך המשרד סירב להגיב באופן רשמי ולאשר כי נסיגת כוחות משמרות המהפכה האירנים מדרום סוריה באו בעקבות איום ישראלי  שהועבר ליעדו על ידי רוסיה, אך עצם העובדה כי לא ראינו כל מתקפה אווירית ישראלית נרחבת בלילה הקודם נגד בסיסי אירן והחיזבאללה בדרום סוריה מוכיחים כי אכן היה כזה אולטימטום וכי האירנים והחיזבאללה מצמצו ראשונים והחלו לסגת לאלתר.

על פי הדיווחים האירנים מסיגים את כוחות דיויזיה 313 שלהם (מוכרת גם כיחידה 313 המורכבת ממתנדבים סורים עם מפקדים ומדריכים אירנים ומהחיזבאללה ) שישבו באזור איזרע (ליד מפקדת דיויזיה 5 הסורית) .

אין למתואר לעיל כל אישור מפי מקורות חדשותיים מרכזיים בעולם הערבי או מכל מקור חדשותי מרכזי אחר.

האם נסיעתו של שר הביטחון הישראלי לרוסיה קשורה באולטימטום זה ?

האם שיחת הטלפון הדחופה של פוטין עם ראש ממשלת ישראל-נתניהו היתה כדי לעצור את מכונת המלחמה הישראלית מלהתגלגל תוך הבטחה לדאוג לסילוק האירנים מדרום סוריה?

שר ההיסטוריה ככל הנראה יעדכן אותנו בהמשך!!

מפות הערכות הכוחות הסורים ובעלי בריתם בדרום סוריה:

כתיבת תגובה