הערכה:חטיבת אלקודס הפלסטינית הסורית הולכת ומתייצבת מול גבול הגולן

לאחר שצבא סוריה הצליח לכבוש מחדש את אזורי אלרוטה המזרחית ומחנה הפליטים ירמוק וכל האזור שמדרום לדמשק נראה כי המשטר הסורי מרכז עכשיו את מאמציו על האזורים של דרום סוריה הנמצאים בשליטת המורדים.

ממש כמו באלרוטה וירמוק,שהפיקוד הרוסי העליון בסוריה לא איפשר לכוחות אירנים להשתתף בקרבות, כך גם הוא לא מאפשר להם להיערך עם יתר הכוחות למערכה על מחוזות דרעא וקונייטרה.

וכבר אישר זאת שגריר אירן בירדן.

בימים האחרונים,לאחר סיום המערכה על דרום דמשק,החלו להגיע דיווחים על תנועת שיירות תגבור גדולות העושות דרכן לאזורים שממזרח לעיר דרעא. ההערכות הן כי המטרה הגדולה הבאה של צבא סוריה הוא מעבר הגבול הגדול עם ירדן – מעבר נציב.

על פי תמונת המצב ההולכת ומתבהרת מעביר צבא סוריה כוחות משימה לדרום המדינה מהדיוויזיות הבאות:

*- דיוויזיה 4 שריון בפיקדו של מאהר אסד.

*- דיוויזיית משמר הרפובליקה עם חטיבת אלקודס הפלסטינית שסופחה אליה.

*- דיוויזיה 9 שריון.

*-דיוויזיה 7 חי"ר ממוכן.

*- דיוויזיה 5 חי"ר ממוכן.

*- דיוויזיה 11 שריון.

*- דיוויזיה 15 קומנדו.

*- כוח אלנימר בפיקודו של תת לאוף סוהיל אלחסן.

*- מיליציות פלסטיניות-סוריות מהגזרה כגון פוג' הגולן ונשרי קונייטרה.

מפת סד"כ הכוחות בדרום סוריה:

על פי דיווחים ראשונים עולה כי כוחות אלו הופנו לאזורים המרוחקים יותר מ-40 ק"מ מגבול ישראל.

יש גם דיווחים כי כוחות מיליציות אירניות נסוגות מהאזורים האלו בפקודת רוסיה.

בתחילה חשבו כי זה נועד לאותת לישראל כי נושא פעילות המורדים ליד גבול עם הגולן הסורי ייפתר לא בלחימה צמודת גדר עם ישראל. הם מבינים היטב כי ישראל לא תראה בעיניים יפות תנועת כוחות צבאיים סורים כה גדולים לכיוון גבולה.

אלא שהעניינים מתפתחים מהר ובהחלט לא בכיוון הרצוי. לישראל לפחות.

דובר חטיבת אלקודס הפלסטינית,המורכבת מלוחמים פלסטינים ממוצא סורי, הצהיר קבל עם ועולם כי כוחות מהחטיבה יחד עם קבוצות קרב מיחידות הקומנדו הסוריות,ככל הנראה מדיויזיה 15 קומנדו היושבת בימי שגרה ליד שדה התעופה אלחולחולה שבצפון מחוז סוידאא', וכן צוותים של איסוף מודיעין קרבי של צבא סוריה נערכים בעצם ימים אלו במחוז קונייטרה.

הולך ומתבהרת הכוונה הסורית- הם בונים מאמץ צבאי,אחד מתוך כמה הנבנים כרגע מול החזית הישראלית,שיופנה נגד כוחות המורדים היושבים באזור קונייטרה- ג'ובתא אלחשב.

להווי ידוע כי חטיבת אלקודס משמשת בעצם ימים אלו ככוח פריצה קרקעי עבור דיוויזית משמר הרפובליקה ולמעשה מהווה סימן שבעתיד יגיעו יחידות נוספות מהדיוויזיה לגזרה זאת.בעבר הקרוב פיקוד החטיבה היה נאמן לכוחותיו של קאסם סולימני ממשמרות המהפכה האירנים, אך אחרי לחץ רוסי יחד עם הענקת מדליות גבורה ,על מעשים שכנראה לא התרחשו מעולם , הם החליפו נאמנות ומשרתים את יחידות העילית הסוריות הנאמנות לרוסים. ממש כמו כוח אלנימר.

לאור התייצבותה הצפויה של חטיבת אלקודס הפלסטינית מול גבול ישראל ראוי להכיר 2 בכירים במערך הלחימה שלהם:

*- מפקד חטיבת אלקודס הפלסטינית – מוחמד סעד. 

*- אבו סומאר- מפקד בכיר בכוחות השדה של חטיבת אלקודס.

בימים האחרונים הופצה מפה גזרת הגולן הסורית בשפה הרוסית ושם צצה לה פתאום חטיבה 61 שהעבר הרחוק החזיקה את קו הגולן הדרומי לצד חטיבה 90 ששרידיה קיימים עד היום.

פוג' הגולן ומיליציית נשרי קונייטרה ממלאים היום את שורות חטיבה 90 . אפשר וחטיבת אלקודס הפלסטינית תכנס לסד"כ חטיבה 61 הסורית ובכך תנסה להשיג לגיטימציה בין לאומית לשהותה על גדר הגבול עם ישראל מבלי שישראל תוכל תקוף אותה בתואנה של כוחות זרים שהיא לא מוכנה לראות על גבולה.

מפת דרום סוריה לפי פריסת כוחות:

אכן ימים של ערנות כדי לבחון מגמות תנועה עתידיים של צבא סוריה והמיליציות שלצדו.

מפת פריסת הכוחות בסוריה כולה:

 

כתיבת תגובה