דיווחים:הותקפו מטרות אירניות בשדה התעופה הצבאי הסורי דבעה.עדכונים.

מזה כשעה מגיעים דיווחים מאמצעי תקשורת בלבנון ובסוריה כי שדה התעופה הצבאי הסורי-דבעה ליד העיר אלקוציר בצפון מערב סוריה,הותקף.

על פי הדיווחים מטוסי קרב ישראלים שחגו בשמי לבנון ,באזור כסרואן , ירו 4 טילים לעבר מטרות בשדה התעופה דבעה וכתוצאה מפגיעת הטילים פרצו במקום שריפות .

מקורות בלבנון ידעו להגיד כי מטוסי קרב ישראלים הגיעו לאזור עמדת הירי כבר שעה לפני הירי עצמו ו"הרגילו" את האזור ואת מערכות ההבנ"א הסורית לנוכחותם וכעבור שעה בוצע הירי לעבר שדה התעופה דבעה.

הדיווחים טוענים כי הותקפו מטרות אירניות ושל החיזבאללה בשדה התעופה וכי נגרמו אבדות כבדות בנפש לכוחות האירנים ששהו שם .

תת אלוף רחאל מצבא סוריה החופשי כבר מדווח על אבדות כבדות לאירנים ולחיזבאללה מהתקיפה הישראלית.

דיווחים אחרים טוענים כי הותקפו סוללות נ"מ אירניות בשדה דבעה וכן נפגעו מחסני נשק ותחמושת שבשדה.

חטיבה 73 הגנה אווירית של צבא סוריה הפרושה באזור אלקוצייר אף ירתה,על פי דיווחים, טילים מסוללת האס-200 שלה לעבר המטוסים התוקפים בשמי לבנון ולטענתם לפחות מטוס קרב ישראלי אחד נפגע .

סוכנות הידיעות של אידליב הסורית אף יודעת לצייר את מהלך התקיפה.

לטענתם קודם התקיפה המריא מטוס ללוחמה אלקטרונית מסוג נחשון משדה התעופה נבטים והוא בצע מיסוך אלקטרוני על כל אזור התקיפה ואיפשר בכך למטוסי הקרב הישראלים לשגר למטרות לפחות 4 טילים. הם אף הגדילו לדווח כי המטוסים התוקפים היו מטוסי חמקן מסוג אפ-35 ישראלים.

הפנטגון ממשיך להשמיע את הזמירות המוכרות במקרים מעין אילו: "البنتاغون ينفي ان تكون الطائرات ام طائرات قد شاركوا بقصف مطار في بريف ." מכחיש כחל מעורבות של מטוסים אמריקאים או של מטוסי בנות הברית בהפצצת שדה התעופה דבעה באלקוצייר שבפרברי מחוז חומס.

البنتاغون ينفي مشاركته بقصف مطار الضبعة في ريف حمص الجنوبي الغربي

תצ"אות של מטרות אפשריות בשדה התעופה דבעה:

האנגר ייעודי שנבנה לאחסון טילים או מערכות נשק:

*- עדי ראיה בסביבות שדה התעופה דבעה יודעים לספר כי ישנם לפחות 25 הרוגים בקרב חיילי צבא סוריה והמיליציות האירניות ומהחיזבאללה בתקיפה הישראלית.

ناشطون يتحدثون عن مقتل ٢٥ عنصراً من قوات والحرس الثوري الإيراني وحزبالله في الغارة الإسرائيلية على مطار

*- המצפה הסורי לזכויות אדם טוען כי בשדה התעופה דבעה הותקפו מטרות של החיזבאללה.

*- מומחה צבאי ישראלי טוען כי על פי הערכתו התקיפה הישראלית הייתה מכוונת נגד נשק נ"מ מתקדם, ככל הנראה סא-17 , שהחיזבאללה העביר מלבנון לסוריה על מנת לבצע מארב אווירי למטוסים ישראלים שינסו לפעול באזור או לעבור דרכו. השמדתם מאפשרת להשאיר את נתיבי הטיסה הישראלים בסוריה ובלבנון נקיים ממכשולים.

*- אתר החדשות אלגומהוריה טוען כי מטוסי ישראל ירו 6 טילים לעבר מחסני נשק ותחמושת של החיזבאללה שמוקמו בבסיס חיל האוויר הסורי דבעה הנמצא בשליטת האירנים והחיזבאללה כבר הרבה זמן .

*- יש בסוריה החושבים כי דווקא היו אלו טילי הקרקע-קרקע הישראלים שפגעו בבסיס דבעה והשמידו מאגרי נשק ותחמושת של החיזבאללה במקום.

*-הדיווחים טוענים כי נעשה בברור שימוש בטיל חדש שטרם הופעל בזירה.

المعلومات تؤكد ان القصف القادم سيكون بصاروخ جديد لم يستعمل لحد الأن

*- דיווחים עקשניים טוענים כי מטוסי הקרב שירו לעבר מטרות בסוריה בקרו קודם לכן בביירות ועשו מספר סיבובים בגובה נמוך מעל שכונת הדאחייה שם מסתתר נאסראללה ורק אחר כך יצאו לתקוף את המטרות בסוריה.

הדאחייה  של נאסראללה בימים פחות טובים

*- מספר מקורות אישרו כי לפחות כמה עשרות לוחמי חיזבאללה שהתרכזו בשדה התעופה דבעה כאשר התקיפה האווירית התבצעה. הלוחמים היו בדרכם לדיר א-זור להצטרף למתקפה המתוכננת על דאעש.

Several sources confirmed to me that at least dozens of Hezbollah fighters were gathered in al-Dab'a airbase when the airstrike happened, the fighters were on their way to Dier Ezzor desert to joint an upcoming attack against ISIS

*-

כתיבת תגובה