צבא סוריה סורק את האזורים מדרום לדמשק וחושף ציוד צבאי רב.תמונות

המערכה האחרונה בין צבא סוריה ודאעש באזור שמדרום לדמשק והכולל את מחנה הפליטים ירמוק ואת שכונות חאג'ר אלאסואד ואלקדם הסתיים בפינוי לוחמי דאעש מהאזור .

המערכה שנמשכה כחודש ימים גבתה מחיר דמים עצום מצבא סוריה מה שעודד אותם כל הזמן לבדוק אצל דאעש האם הם מוכנים לצאת עם משפחותיהם אל מחוץ לאזור יחד עם נשקם הקל. צבא סוריה נתן להם לבחור בין להתפנות לאזור הגולן הדרומי הנמצא בשליטת ארגון ג'ייש חאלד בן ואליד הנאמן לדאעש, או לחילופין להתפנות למזרח סוריה לאזור שעל הגבול עם עירק.הבחירה של לוחמי דאעש היתה חד משמעית-הם נוסעים מזרחה. אין להם כל חשק להרגיש את נשימותיה הכבדות של ישראל על עורפם.

ואכן עשרות אוטובוסים מפנים כבר כמה ימים את לוחמי דאעש ומשפחותיהם לאמדבר הסורי במזרח המדינה באזור מחוז דיר א-זור. ברקע הפינוי ישנה מחאה של ממשלת עירק להבאת לוחמי דאעש לגבולה מתוך ידיעה ברורה כי לוחמים אלו יסתננו בסופו של יום לשטח עירק ויעדיפו לפעול משם.

כוחות צבא סוריה שהשתלטו מחדש על כל אזור דרום דמשק החלו לבצע פעולות סריקה נרחבות אחרי נשק כבד ומטעני צד ומלכודות שונות ומשונות שדאעש השאיר מאחוריו.

ואכן התוצאות לא אחרו לבוא. כמויות גדולות של נשק ותחמושת וציוד צבאי אחר נתגלו בכל רחבי האזור.

צבא סוריה מתארגן לפעולות סריקה:

יחד עם פעולות הסריקה החלו גם מה שהחיילים הסורים והמיליציות השיעיות יודעים לעשות הכי טוב-לבזוז ולשדוד אזרחים ובתי תושבים ריקים. מראה של משאיות קלות וכבדות מלאות תכולות בתים נטושים שעוזבות את מחנה ירמוק הפך למחזה נפוץ ואין כמעט אף אחד שמפסיק זאת.

 

כתיבת תגובה