מרכז לוחמה אלקטרוני אירני מדרום לדמשק הותקף. פרטים והערכות.

משעות הלילה המאוחרות מתקבלות ידיעות המצביעות כי הותקף מרכז ללוחמה אלקטרונית אירני מדרום לדמשק באזור נג'הא – نجها שליד שדה התעופה הבין לאומי של דמשק.

כל הדיווחים לא יודעים להגיד לבטח מי תקף ואיך תקף.

כמו תמיד כל האצבעות מופנות לעבר ישראל אך כולם לא יודעים מי מאחורי תקיפות אלו.

גם באשר לאופן התקיפה לא ברור לאף אחד איך הם התבצעו. האם באמצעות כלי טייס או באמצעות טילי קרקע-קרקע ?

בכל מקרה מה שברור,על פי דיווחים לרוב ,המטרות שהותקפו היו,כאמור, מפקדת לוחמה אלקטרונית אירנית ומרכז לוגיסטי אירני היושב בבסיס הדרכה של צבא סוריה ששרת בעבר את כוחות הביטחון הלאומי הסורי להכשרת אנשיהם.

המתקנים שהותקפו הלילה יחד עם המפקדות האירניות הממוקמות בשדה התעופה הבין לאומי של דמשק מהווים יחד מרכז פעילות אירנית עויינת המכוונת בעיקר נגד ישראל.

ישראל כבר הצהירה בפומבי כי לא תאפשר לאירן להתבסס בסוריה ולפעול משם נגדה.

מומחים צבאיים מעריכים כי לאור התקיפה האחרונה נראה כי ישראל נמצאת במאמץ צבאי מרוכז ל-"עוור" ול-"החריש" את המערכות הצבאיות האירניות ובכך לחשוף אותן להשמדה אם אירן תמשיך להתעקש ולשהות על אדמת סוריה ולבצע פעולות עויינות נגד ישראל.

יש להדגיש כי מאז התקיפה הישראלית הנרחבת על מטרות אירניות ברחבי סוריה,בו הותקפו למעלה מ-50 אתרים ,וזאת בעקבות ירי רקטות, עושה אירן מאמץ לוגיסטי נרחב ומפעילה שוב רכבת אווירית לסוריה ומביאה ,במטוסי מטען, סוללות הגנה אווירית חדשות במקום אלו שהושמדו וכן טילי קרקע-קרקע משוכללים בעלי מנגנוני כיוון מדויקים לפגיעה ישירה במטרות הנבחרות.

יום לפני גל התקיפות הישראלי בוצעה תקיפה נוספת ,שלא זכתה להדים נרחבים,בו הושמדה שיירה אירנית שנשאה טילי קרקע-קרקע מתקדמים לעבר שטחי שיגור בכוונה לשגרם לעבר ישראל אך כל השיירה הושמדה וקצין אירני בכיר ביותר נהרג.

שיירה זאת הושמדה על הדרך שבין נג'הא לאלחרגלה, אותה נג'הא שאמש הותקף שם מרכז לוחמה אלקטרונית אירני.

נשאלת גם השאלה למה נבחרה דווקא מטרת מרכש הלוחמה האלקטרונית האירנית בסוריה ? התשובה הגיונית היחידה- כי כנראה כל המערכת ללוחמה אלקטרונית שאירן הרכיבה ליד דמשק  הטרידה והפריעה באופן משמעותי לפעילות הישראלית מול החזית הסורית והגיע הזמן להסיר אבן נגף זאת מדרכנו.

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה