חשש אמריקאי מנסיון אירני לכיבוש בזק של מעבר אלתנף על גבול סוריה-עירק

העיתון "הוואשינגטון פוסט" טוען מפי בכירי ממשל כי ארה"ב מודאגת מהאפשרות שהכוחות האירנים הלוחמים לצד צבא סוריה במזרח המדינה ינסו להשתלט על מוצב החוץ האמריקאי באזור מעבר אלתנף בדרום מזרח סוריה.

אמצעי תקשורת אחרים לוקחים את דברי הבכירים האמריקאים בנושא אלתנף כניסיון לגרום לממשל טראמפ להרחיב את המערכה הצבאית באזור,ולא להקטינה כמו שהצהיר הנשיא, וזאת כדי למנוע את הצעד האירני האגרסיבי.

ההבנה בצמרת הפיקוד האמריקאי היא שתוקפנות אירנית נגד כוחות ארה"ב בסוריה יאלצו את טראמפ לנטוש את העמדה עליה הצהיר " לעזוב את סוריה ובהקדם האפשרי" וזאת לאחר שמשימת השמדת כוחות דאעש לדעתו הושלמה בהצלחה.

בעוד הנשיא טראמפ מאשים את אירן ביצירת אלימות ותדלוק הכאוס ושפיכות הדמים בכל רחבי המזרח התיכון אפשר יהיה לשנות את משימת הכוחות האמריקאים מלחימה בדאעש למלחמת מנע נגד הכוחות האירנים בסוריה ולמנוע את נוכחותם באזור, ולדעת בכירי צבא ארה"ב  יאפשר להם התמקם טוב יותר במרחב.

לאחרונה גבר המתח בין ארה"ב ואירן לאחר שהנשיא טראמפ החליט לסגת מהסכם הגרעין עם אירן ולהטיל עליה סנקציות קשות יותר.

כרגע המצב באזור אלתנף הוא שארה"ב מחזיקה בשטח של 55 ק"מ מסביב לאלתנף ולא מאפשרת לכל כוח עוין להתקרב לאזור. באזור אלתנף ישנו מחנה פליטים סורים גדול-רוקבן וכן ישנם בסיסי הדרכה למילציות סוריות הנאמנות לכוח האמריקאי והפועלות באזור הן נגד דאעש והן נגד המיליציות השיעיות-אירניות המנסות כל הזמן לאתגר את הכוחות האמריקאים באזור.

ארה"ב פועלת באזור זה נגד כוחות דאעש מאז שנת 2014 והמהלך של תפיסת מעבר הגבול הסורי-עירקי ליד אלתנף נועד יותר לחסום את זרימת הכוחות האירנים לתוך סוריה יותר מאשר להילחם בכוחות דאעש.

תפיסת מעבר אלתנף על ידי האמריקאים  תקועה כעצם בגרונם של האירנים שלא יכולים לשלוח שיירות נשק לסוריה ולחיזבאללה בלבנון והם אורבים לשעת כושר לתפוס בפעולת בזק את המעבר מידי האמריקאים.

הם כבר ניסו לעשות זאת בעבר אך חיל האוויר האמריקאי היכה בהם כה קשה עד שהם כרגע נמנעים מלהפר את הקו האדום האמריקאי אך הם אורבים לשעת כושר.

 

מצגת:הגשר היבשתי האירני מטהרן לים התיכון

כתיבת תגובה