איטליה תשלח למים הטריטוריאליים של לוב ספינות, מסוקים, מל"טים ומאות חיילים באישורו של פאיז אל-סראג'.

היומון האיטלקי קוריירה דלה סרה המקורב לממשלת איטליה פירסם היום דיווח בנוגע לבקשה הרשמית של ראש ממשלת ההסכמה הלאומית הלובית, פאיז אל-סראג', מהרשויות באיטליה להכניס את כוחותיה הימיים אל המים הטריטוריאליים של לוב תוך שיתוף פעולה עם ממשלתו על מנת להיאבק בזרימת המהגרים הלא חוקיים.

על פי הדיווח של קוריירה דלה סרה, הכח הצבאי האיטלקי שיישלח ללוב יכלול ספינת קרב גדולה, לא פחות מחמש ספינות קלות (פריגטות), מטוסי קרב ומטוסים ללא טייס שיפטרלו במים הטריטוריאליים של לוב ושחלק מתפקידם יהיה להגיש סיוע למשמר החופים הלובי. כמו כן, הכח הצבאי הזה יכלול 500-1,000 חיילים. המודל בו ייעשה שימוש בפעולה הצבאית הימית האיטלקית הוא אותו המודל בו נעשה שימוש במבצע השחר בשנת 1997 שהצליח לבלום את זרימת המהגרים מאלבניה למחוז פוליה שבאיטליה. האמצעים בהם ממשלת איטליה תעשה שימוש בלב ים הם ספינה גדולה כדוגמת סאן ג'ורג'יו או סאן מארקו שישמשו כמטה למפקדת המבצעים בנוסף לספינות אחרות קצת קטנות יותר כאשר על סיפון כל אחת מהן יהיו בין 50 ל- 200 חיילים.

בימים הקרובים ממשלת ההסכמה הלאומית הלובית תקבע את תחום ואיזור הפעילות שעליו תהיה אחראית פלגה ימית קבועה שתפעל בתיאום עם ממשלת ההסכמה הלאומית הלובית כדי לנהל את המבצעים הימיים. לפני הכל, תפקיד הפלגה הימית הזאת הוא לסייע לכוחות המקומיים לנהל את פעילויות המשטרה הימית ולשתף עימם פעולה בפיקוח על הגבולות.

חלק מהשרים האיטלקים הסכימו עם ראש הממשלה בנוגע לצורך לקבוע מראש הוראות פתיחה באש כדי להגן על החיילים האיטלקים שיימצאו בשטח לוב. לכן, ייעשה שימוש במודל של נאט"ו שמטרתו להעניק לחיילים הנמצאים במדינות המארחות חסינות גבוהה כלל האפשר מהחוקים המקומיים. על הספינות האיטלקיות יהיה לעצור את הסירות שתנסינה לעבור את הגבול הימי הלובי ובמקרה של סכנה יהיה עליהן לעסוק בפעולות הצלה ולהחזיר את המהגרים הבלתי חוקיים לשטח לוב. ברור שלא ניתן יהיה לעשות זאת אלא לאחר השגת ערבות שהתיחסות למהגרים החוזרים לשטח לוב תיעשה תוך כיבוד זכויות האדם         

איטליה התחילה להכין את הכח הצבאי לאחר שקיבלה את הבקשה הרשמית מאל-סראג' באמצעות הדואר האלקטרוני ב- 23.7. העסקה התבצעה בניהולם ותחת פיקוחם של ראש ממשלת איטליה, פאולו ג'נטילוני, ושר הפנים האיטלקי, מרקו מאטיני. צפוי שממשלת איטליה תצביע על ההחלטה אותה מכינה שרת ההגנה האיטלקית, רוברטה בינוטי, בתיאום עם הבכירים בממשלה בנוגע לשיגור הכח הצבאי למים הטריטוריאליים של לוב. משרדי הפנים והחוץ האיטלקיים מנסים להשיג את הסכמת הפרלמנט האיטלקי להחלטה זו במהלך הימים הקרובים עד לחופשה של חודש אוגוסט.  

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה. 

 

 

כתיבת תגובה