ראש ממשלת ההסכמה הלאומית הלובית הזמין ספינות מלחמה איטלקיות להיאבק בסחר בבני אדם במימיה הטריטוריאליים

ראש ממשלת איטליה, פאולו ג'נטילוני, אמר היום שראש ממשלת ההסכמה הלאומית, פאיז אל-סראג', עימו נפגש ברומא, הזמין ספינות מלחמה איטלקיות אל תוך המים הטריטוריאליים של לוב כדי לתמוך במאבק בסחר בבני אדם. לפני כן, אל-סראג' סירב להעניק גישה למבצע סופיה של האיחוד האירופי נגד סחר בבני אדם למים הטריטוריאליים של לוב. המהפך בגישה של אל-סראג' הוכרז יום לאחר שהוא הסכים עם ח'ליפה חפתר על הפסקת אש בתנאים ועל בחירות אפשריות בשנה הבאה.

Libya invites Italy to fight human trafficking in its waters

ג'נטילוני אמר שלפני מספר ימים אל-סראג' שלח לו מכתב שבו ביקש מממשלת איטליה תמיכה טכנית של ספינות המלחמה האיטלקיות במאמץ המשותף להיאבק בסחר בני האדם. לדבריו, במידה והפרלמנט האיטלקי יסכים לתמוך בבקשה הזאת, אז ספינות מלחמה איטלקיות יבצעו את המשימה במים הטריטוריאליים של לוב. פרטי שיתוף הפעולה הצבאי ימי בין איטליה לבין לוב דורשי עוד עבודה אבל משרד ההגנה האיטלקי כבר עובד על תכנית.

יתרה מזאת, ג'נטילוני הביע את תקוותה של איטליה שהפגישה בין ח'ליפה חפתר לבין אל-סראג' אתמול בפאריס תוביל לתוצאות חשובות בשבועות ובחודשים הקרובים. איטליה תסייע להשיג צעדים חיוביים בלוב. לשכת ההסברה של אל-סראג' הודיעה בדף הפייסבוק הרשמי שלה שג'נטילוני הודיע במהלך השיחות היום עם אל-סראג' על התקרבות מועד חידוש הטיסות של חברות התעופה הלוביות בין לוב לבין איטליה.

כמו כן, במהלך פגישתם דנו ג'נטילוני ואל-סראג' במספר נושאים הקשורים לשיתוף הפעולה הבילטרלי בין שתי המדינות כולל אפשרות חזרת החברות והמוסדות האיטלקיים להשקיע בלוב, מאבק בטרור ובהברחות ואפשרות שאיטליה תיקח חלק באבטחת הגבול הדרומי של לוב.   

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה. 

כתיבת תגובה