סרטון חדש של השבאב מכנה את טראמפ "מיליונר טיפש".

הזרוע התקשורתית של השבאב, מא'ססת אל-כתאא'ב, פרסמה אתמול סרטון בן 37 דקות באנגלית ובסומלית תחת הכותרת "הפלישה הקנייתית לפני ואחרי מבצע לינדה נצ'י (הגנה על המולדת)".

סרטון זה מיועד לציבור הקנייתי לקראת הבחירות לנשיאות שעתידות להתקיים במדינה בעוד שבועיים. הסרטון מראה שהפלישה הקנייתית לסומליה לא הועילה לקניה ולא התבצעה, לאמתו של דבר, כדי להגן על קניה אלא בגלל שמספר בכירים בממשל ובצבא הקנייתי רצו להרוויח מהסחר בסוכר ולהשתלט על עיר הנמל קיסמאיו שבדרום סומליה מסיבות כלכליות. לכן, השהייה השל צבא קניה בסומליה לא רק שאינה מגנה על קניה אלא מגבירה את אי היציבות הביטחונית במדינה.

בסרטון זה, השבאב פונה לציבור בקניה ולהצביע לראילה אודינגה, המתמודד מול אוהורו קנייתה לנשיאות המדינה, מאחר וחלק ממצע הבחירות שלו הוא הוצאת הכוחות הקנייתים מסומליה.

בהקשר זה, השבאב הביא את הדוגמא של הבחירות לנשיאות בארה"ב בשנה שעברה וקרא לאזרחי קניה שלא לעשות את אותה הטעות שעשו האזרחים האמריקנים שהעלו את טראמפ לשלטון. הדובר בסרט לעג לנשיא טראמפ אותו כינה "ביליונר טיפש". עוד הוא אמר שהאזרחים האמריקנים בחרו "את הנשיא הטיפש ביותר שיכול להיות למדינה". הוא הוסיף שטראמפ "הופך את ארה"ב לבדיחה הגדולה ביותר על פני כדור הארץ ועדיו הוא מניע אותה קדימה לעבר התבוסה וההרס הסופי שלה." לבסוף, הוא אמר בהקשר זה שחצי שנה מתחילת כהונתו של טראמפ, העם האמריקני מתחרט שבחר בו והיה רוצה לחזור לבחירות בנובמבר 2016 ולבחור מישהו יותר טוב במקומו.  

יצוין, כי זו הביקורת הציבורית הראשונה שמותח השבאב נגד הנשיא טראמפ מאז הבחירות לנשיאות.  

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה. 

 

כתיבת תגובה