קבוצה מתנגדת לניסיונה של מרוקו להצטרף לאקוואס – ארגון הקהילה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה.

קבוצה מניגריה מנתה היום 8 סיבות מדוע על ניגריה למנוע ממרוקו את ההצטרפות לאקוואס – ארגון הקהילה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה.  

President Muhammadu Buhari and King Mohammed VI of Morocco

דיפו פאשינה, מייסד התנועה הניגרית לשחרור סהרה המערבית, אמר היום שלחמש עשרה המדינות של אקוואס יש מעט מאד מן המשותף עם מרוקו במיוחד לאור העובדה שהיא שולטת בסהרה המערבית. לדבריו, הצעד שנוקטת מרוקו כדי להצטרף לאקוואס מהווה קריאת תגר ישירה על המנהיגות של ניגריה במערב אפריקה. לדבריו, על ניגריה להבטיח שהגשת המועמדות של מרוקו להיות חברה בארגון תידחה. 

פאשינה אמר שניגריה חייבת להתנגד למאמציה של מרוקו מהסיבות הבאות: אקוואס היא ארגון שנועד למדינות מערב אפריקה, מרוקו אינה מסווגת כמדינה החברה באקוואס ע"י האו"ם והאיחוד האפריקני, הצטרפותה של מרוקו לאקוואס מכוונת לחתוך את השפעתה וכוחה של ניגריה בארגון, אין באמנת אקוואס סעיף הוספה, במדינות אקוואס יש שלטון דמוקרטי בעוד שבמרוקו המשטר הוא מלוכני, ההתנגדות של ניגריה לשותפות בין אירופה לבין אקוואס תסוכל ע"י מרוקו שתציף את מערב אפריקה בסחורות מאירופה, מרוקו תקרא תגר על המאבק של סהרה המערבית לעצמאות הנתמך ע"י ניגריה וכל המדינות החברות באקוואס חתמו על האמנה האפריקנית לזכויות עמים ואדם המכירה בזכויות של עמי אפריקה לעצמאות ולהגדרה עצמית בעת שמרוקו מסרבת להכיר בזכות ההגדרה העצמית של העם הסהראוי.      

יצוין, כי מנהיגי המדינות החברות באקוואס נפגשו בליבריה בחודש שעבר כדי לדון בהצטרפות מרוקו לארגון והסכימו לשקול את הבקשה מבחינה עקרונית למרות שמרוקו ממוקמת מבחינה גיאוגרפית בצפון אפריקה.  במדינות אקוואס יש שלטון דמוקרטי בעוד שבמרוקו המשטר הוא מלוכני.

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה. 

 

כתיבת תגובה