שלושה פלגי מורדים מזוינים בדארפור ייסדו תנועת מורדים חדשה.

ב- 6.7 שלושה פלגי מורדים בדארפור ייסדו תנועה אחת שנקראת ברית הכח לשחרור סודאן Sudan Liberation Force Alliance – SFLA ואמרו שהקבוצה החדשה לא תהיה מחויבת להפסקת האש החד צדדית עליה הכריזה ממשלת סודאן.

A rebel fighter at an early morning meeting with field commanders (file photo)

בהצהרת הייסוד שפרסמה התועה החדשה היא אמרה ששלושה פלגים מזוינים, הכוללים את תנועת השחרור של סודאן לצדק, תנועת השחרור של סודאן – יוניטי ותנועת הצדק והשוויון בהנהגת עבדאללה בישר גאלי קיימו ועידה בין התאריכים 29.6-2.7 והחליטו לייסד תנועה אחת. התנועה החדשה הביעה מחויבות להמשיך במאבק המזוין נגד ממשלת סודאן ואמרה שלא תהיה מחויבת להפסקת האש החד צדדית לשלושה חודשים עליה הכריז עומר אל-בשיר. עוד נאמר בהצהרה שהצעד התבצע לאחר התייעצויות ומגעים בין שלושת הפלגים שנמשכו יותר מחודשיים כדי להשיג אחדות בקרב האופוזיציה והתנועות המהפכניות.

הצהרת הייסוד קבעה שהועידה בחרה באל-טאהר אבו בכר חג'ר כיו"ר התנועה, בעבדאללה יחיא כסגנו, במחג'וב אל-אע'באש כראש המועצה המחוקקת ובאחמד מוחמד סולימאן כסגנו. כמו כן, על פי ההצהרה, הועידה בחרה בגנרל עבדאללה בישר ג'אלי כמפקד הכללי של הצבא ובעבוד אדם ח'טיר כסגנו. הועידה גם מינתה את גנרל אחמד עבדאללה בישר כראש המטה הכללי. 

ה- SFLA קראה לקבוצות המורדים העיקריות בדארפור, הכוללות את תנועת השחרור של סודאן בהנהגת מיני מניאווי ואת תנועת השחרור של סודאן בהנהגת עבד אל-וחיד אל-נור ואת תנועת הצדק והשוויון בהנהגת ג'יבריל אבראהים, לשאוף לאחדות של ההתנגדות המזוינת. מנהיגי קבוצות המורדים הללו בירכו על ייסוד התנועה החדשה.

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה. 

 

כתיבת תגובה