איפה נהרג אלוף משנה בצבא המצרי אחמד אלמנסי? בסיני או בלוב?

ראש המכון האירופאי למשפט בינלאומי וליחסים בינלאומיים בבריסל, דוקטור מחמוד רפעת, אמר שלשום שאלוף המשנה בכוחות המזוינים המצרים, אחמד אל-מנסי, נהרג בבנגאזי ולא לפי הנראטיב של ממשלת מצרים לפיו הוא נהרג בסיני.

מחמוד רפעת, שהוא עורך דין ואקדמאי מצרי, הדגיש בציוץ בחשבון הטוויטר שלו לפני יומיים שהאודיו המיוחס לקצין הנ"ל הוא מפוברק ולא אמיתי. לדבריו, הקצין המצרי הוא אחד מקורבנות נשיא מצרים "שהפך את צבא מצרים לשכירי חרב הנלחמים לצד המיליציות של חפתר תחת פיקוד איחוד האמירויות". 

יצוין, כי השלטונות המצרים הפיצו אודיו של אלוף משנה אל-מנסי בו הוא מדבר על היותו נצור בלחימה בצפון סיני.

עוד יותר מעניין בהקשר זה שברשתות חברתיות לוביות רבות המזוהות עם הג'האדיסטים התפרסם לפני יומיים "שהידיעה על כך שעשרה חיילים מצרים, וביניהם מפקד גדוד בדרגת סגן אלוף, נהרגו וש- 26 חיילים נפצעו בסיני היא ידיעה שקרית והאמת היא שהם נהרגו בבנגאזי אתמול."

כמו כן, ברשת חברתית לובית אחרת התפרסמה תמונתו של אלוף משנה אל-מנסי, מפקד גדוד קומנדו 103 בצבא מצרים, שנטען שהיא צולמה בבנגאזי. 

 

[img attachment="10124" /]

קשה לדעת מה האמת ואיפה נהרגו החיילים המצרים והאם השלטונות המצרים מנסים לטייח את מעורבותם בלחימה בלוב, אך מה שוודאי הוא שהלחימה בבנגאזי נמשכת במלוא עוזה למרות הצהרותיו המוקדמות מדי של ח'ליפה חפתר על כך שצבאו השתלט על כל בנגאזי. בלחימה בבנגאזי משתתפים, לפי הדיווחים, גם מטוסי קרב מצרים ואפשר שגם לוחמים מצרים על הקרקע.   

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה. 

 

 

 

כתיבת תגובה