ניגריה זימנה את שגריר קמרון במדינה לתת הסברים בנוגע להרג הילידים של חצי האי באקאסי.

משרד החוץ הניגרי זימן אתמול את שגריר קמרון במדינה, עבאס צלאח אל-דין, כדי להסביר את הדיווחים על התעללות והרג של ניגרים בחצי האי באקאסי ע"י הז'נדרמריה הקמרונית.

PROTEST BY BAKASSI INDIGENES IN CALABAR

דוברת משרד החוץ הניגרי, ג'יין אדאמס, פרסמה אתמול הצהרה לפיה ממשלת ניגריה הביעה חרדה נוכח התקיפות שלכאורה נבעו מאי תשלום מסים על פעילויות דייג. משרד החוץ הניגרי הורה לנציגויות הניגריות ביאונדה וב- Buea לחקור את הדיווחים ולבדוק את אמיתותם ולדווח מייד למטה משרד החוץ. משרד החוץ הניגרי מבקש מהרשויות בקמרון למלא את חובת הדאגה וההגנה על תושבי חצי האי באקאסי, כולל על אזרחים ניגרים אחרים באיזור.  

Image result for bakassi

יצוין, כי דיווח שהתפרסם שלשום ציין ש- 97 ניגרים נהרגו כאשר אנשי הז'נדרמריה של קמרון תקפו לכאורה תושבים של חצי האי באקאסי בשל העובדה שלא שילמו קנס על השימוש בסירות דייג. התוקפים בזזו בעיקר ניגרים ממדינות אקוה איבום, קרוס איבר ואונדו. רבים אחרים נמלטו בחצות עם סירות הדייג שלהם והגיעו לניגריה. 

עוד יצוין, כי ניגריה מסרה את הריבונות על חצי האי באקאסי לקמרון בשנת 2008. הרג וביזת הניגרים בבאקאסי הם הפרה של הסכם התה הירוק משנת 2005 אליו הגיעה הועדה הניגרית-קמרונית המעורבת. על פי ההסכם, יש ליישב את ילידי חצי האי מחדש בבתיהם הטבעיים והניגרים הבוחרים להישאר בקמרון יוכלו לעשות כן ללא הטרדות. 

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה. 

 

 

כתיבת תגובה