פילוג בארגון אל-שבאב הסומאלי.

ארגון השבאב הסומלי סובל מפילוג משמעותי בשורותיו לאחר שפקידי ממשלת סומליה אישרו שלשום שהם שלחו חיילים לדחוק אחורה את לוחמי השבאב הרוצים לתפוס את מוח'תאר רובו אבו מנצור, ששימש בעבר דובר וסגן מפקד השבאב.

Image result for mukhtar robow

חנו של רובו סר בארגון השבאב בשנת 2013, אך הוא נשאר נאמן לארגון כלפי חוץ. בחודש שעבר ארה"ב הסירה אותו מרשימת מממני הטרור אחרי חמש שנים.

לדברי קולונל אדאן אחמד, קצין בצבא סומליה, "התקיים ומתקיים מו"מ בין מח'תאר רובו לבין הממשלה הפדרלית של סומליה, אבל אין ערובה לכך שהוא יערוק". לדבריו, "אנו מבינים שלוחמי אל-שבאב מתכננים לתקוף ולתפוס את רובו אבל זה לא יהיה קל כי יש לו לוחמים מאומנים היטב וחמושים היטב שימותו עבורו. אתמול הכנו כ- 300 חיילים עם רכבים צבאיים כדי להגן על רובו. החיילים האלה נמצאים עתה בפרברי העיר. אנחנו לא יכולים לשלוח אותם ישירות מסיבות רבות. יתכן ואל-שבאב יארוב לנו, רובו עצמו יכול להציב מארב לכוחותינו. אנו נשלח תגבורות לרובו רק לאחר שנאמת שפרצה לחימה בין אל-שבאב לבין רובו."

מושל מחוז באקול, מוחמד עבדי, אמר ש"לוחמי אל-שבאב מתקדמים לעבר מקום הימצאו של רובו. אנו הכנו חיילים רבים כדי לתגבר את רובו במידה והם יתחילו להילחם כנגדו."

על פי תושבי המקום, רובו מסתתר בכפר הנמצא כ- 18 ק"מ מחודור, בירת מחוז באקול שבדרום סומליה, בלוויית 400 לוחמים.

Image result for hudur, bakool

יצוין, כי במידה ורובו יערוק לצידה של ממשלת סומליה, זה ייתן לה יותר חופש לפעול במחוזות של באי ובאקול, הנשלטים נכון לעכשיו ע"י השבאב.

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה.

כתיבת תגובה