קמרון מחזירה פליטים בכח חזרה לניגריה.

הנציב העליון של האו"ם לענייני פליטים, פיליפו גראנדי, אמר היום שהרשויות בקמרון אילצו השבוע כ- 900 אזרחי ניגריה פליטים לחזור לצפון ניגריה בניגוד לרצונם ובכך הפרו הסכם להגן על אלפי פליטים מפני האלימות של בוקו חראם.

Image result for cameroon

לדבריו, כ- 887 ניגרים, רובם ילדים, הועברו אל מעבר לגבול ב- 27.6 בלילה במשאיות שסיפקו צבא ניגריה ומשטרת קמרון. הוא הוסיף ואמר שצריך להימנע בכל מחיר ההחזרה של פליטים שלא מרצון. החזרות הפליטים לניגריה מטילות לחץ על השירותים המעטים הקיימים והם אינם בני קיימא כעת.

מנגד, דובר ממשלת קמרון, עיסא טשירומה באקארי, הכחיש את הדברים ואמר שלא הייתה החזרה בכוח של 887 פליטים ניגרים מבאנקי למדינת בורנו שבניגריה. זה נעשה בהסכמה. קמרון מכבדת את החוק ואת מחויבויותיה הבינלאומיות.

במידה וההחזרה התבצעה בכוח, אז היא נוגדת הסכם שנחתם במרץ השנה בין ניגריה, קמרון ונציבות האו"ם לפליטים לפיו פליטים ניגרים בקמרון לא יאולצו לחזור בכוח למחוז נידח הסובל מאלימות ושבו המאמצים ההומניטריים מאד מתוחים. 

יצוין, כי במשך שבע שנים, בוקו חראם אילצה יותר משני מיליון איש לברוח ממקומות מושבם בצפון מזרח ניגריה. יותר מ- 85,000 פליטים ניגרים במצרים בצפון קמרון. יותר מ- 11,000 פליטים חזרו השנה לניגריה. 

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה.

 

 

 

 

כתיבת תגובה