עת'מאן מדאני שריף חידרא בראיון ליומון המאלי אל-ע'ד: ניתן לשאת ולתת עם הג'האדיסטים אם זה ישרת את יציבות המדינה

במהלך ראיון קצר שהעניק היום שיח' עת'מאן מדאני שריף חידרא, אחד מהמנהיגים הדתיים במאלי ומייסד אגודת אנצאר אל-דין במדינה, שיש לו גם משקל פוליטי רב, ליומון בשפה הערבית אל-ע'ד היוצא לאור במאלי, הוא שפך אור על דעותיו בנוגע למתרחש במאלי כיום. 

בנוגע לסוגיית השינויים בחוקה שלאחרונה העסיקה את מאלי, הוא אמר שלאנשי הדת אין תפקיד כלשהו בתיקונים הללו בחוקה. לדבריו, רק לפני מספר ימים ממשלת מאלי שלחה למנהיגים הדתיים במדינה מסמכים הנוגעים לשינויים בחוקה וטרם היה לי זמן להסתכל בהם. אולם, השר האחראי על הנושא נפגש איתו כדי להבהיר לו מה תפקידו ומה עליו לעשות בנוגע לכך. אך, מצדו, ביקש ממנו לבחון את התיקונים ומה רוצה האופוזיציה.

בנוגע להסכם השלום והפיוס במאלי, חידרא אמר שהדבר הכי חשוב הוא שמאלי לא תחולק. הוא מברך על כל אופציה שתחזק את האחדות הלאומית.  

בסוף הראיון, חידרא נשאל מה דעתו על קיום מו"מ עם איאד אג ע'אלי וואחמד כופא, ראשי קבוצת התמיכה באסלאם ובמוסלמים – ארגון הגג של כלל הארגונים הג'האדיסטים הפעילים במאלי. לדבריו, כל שברצונו הוא לשמור על מאלי ותושביה ובמידה והמו"מ הוא טוב לביטחון וליציבות של האזרחים, אז זהו רצונו. הוא הסביר שאין ברצונו לראות את האנשים מתים כל יום כפי שמתים בעלי חיים. לדבריו, זה מאד מצער אותו שהמולדת מלאה בדם החפים מפשע. מטרתו היא יציבותה של מאלי ובמידה והדיאלוג עם הג'האדיסטים ישרת את מאלי אז יש לקיים עימם דיאלוג.      

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה.

כתיבת תגובה