מאוריטניה ואיראן יהדקו את שיתוף הפעולה הבילטרלי.

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'ואד זריף, הכריז היום על חיזוק שיתוף הפעולה הבילטרלי בין איראן לבין מאוריטניה לאחר שנפגש עם נשיא מאוריטניה, מוחמד אולד עבד אל-עזיז בנואקשוט.

זריף אמר במסיבת העיתונאים שקיים לאחר המפגש שהסכמנו להאיץ מאמץ משותף להחיות את ההסכמים שכבר נחתמו בין שתי המדינות. שיתוף הפעולה הבנקאי בין שני הצדדים יהודק והמגזר הפרטי האיראני יהיה יותר מעורב בסקטורים של המכרות, האנרגיה, התכנון העירוני והדיג במאוריטניה. אנחנו גם רואים עין בעין בנוגע לצורך לחזק את שיתוף הפעולה בינינו במאבק נגד הקיצוניות והטרור. הוא הצביע על כך שהמדיניות שיושמה ע"י שתי המדינות בתחום הזה היא דומה. הוא הסכים עם נשיא מאוריטניה בדבר הצורך באי התערבות בעניינים הפנימיים של מדינות ולבחור בדיאלוג כדרך היחידה לפתרון בעיות, במיוחד בעולם האסלאמי. 

יצוין, כי ביקורו של זריף במאוריטניה מתקיים במסגרת ביקור בן יומיים שהתחיל אתמול והכולל את אלג'יריה תוניסיה ומאוריטניה. דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קאסמי, אמר שהביקור בן היומיים יעסוק בהתפתחויות אזוריות כולל סוריה והמשבר במפרץ ומטרתו לפתח את היחסים הדיפלומטיים בין איראן לבין המדינות הללו. 

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה.

כתיבת תגובה