צבא סודאן חשף שהמורדים מדארפור השתתפו במתקפה של חפתר על אל-ג'ופרה ומתכננים מתקפה נגד דארפור.

צבא סודאן אישר אתמול באתר הרשמי שלו שהמורדים בתנועות החמושות בדארפור השתתפו יחד עם המיליציות של ח'ליפה חפתר במתקפה על איזור אל-ג'ופרה שבמרכז לוב תחת הפיקוד המאוחד של תנועת הצדק והשוויון בראשות ג'אבר אסחאק.

צבא סודאן חשף ששמות מנהיגי אותן התנועות החמושות שתקפו את איזור אל-ג'ופרה הם: ארכו מינאוי, עבוד אדם ח'אטר, עלי כארינו ועבדאללה ג'נא.

צבא סודאן הוסיף שההפצצה האווירית המצרית ומטוסי הקרב של חפתר הפציצו במשך שלושה ימים רצופים את העמדות בהם התרכזו פלוגות ההגנה על בנגאזי, המקורבים לאל-קאעדה, וגדודי המורדים באיזור. ההפצצות הללו הקלו על המתקפה של המורדים מדארפור על האיזור.

צבא סודאן אף הזהיר מריכוז מחדש של תנועות המורדים הללו בלוב תחת פיקודו של חפתר כדי להתקדם מערבה לעבר העיר בני וליד בניסיון להגיע לבירה טריפולי.

כמו כן, מקורות בטחוניים סודאניים חשפו אתמול שחברי התנועות המורדות בדארפור, המרוכזים בעיר זילה שבמרכז לוב, קיבלו משלוח חדש של נשק מתקדם וכמויות גדולות של תחמושת מח'ליפה חפתר.

אמצעי תקשורת סודאנים דיווחו שלאחר קבלת משלוח הנשק והתחמושת, התחילה קבוצה בהנהגת ג'אבר אסחאק וצאלח ג'בל לאסוף מחדש את המורדים מהתנועות שברחו מסודאן כדי לתכנן מחדש את המתקפה על דארפור. קבוצת המורדים הזאת יצרה קשר עם תנועת השחרור והצדק כדי לצרפה לקואליציה החדשה הנתמכת ישירות ע"י חפתר.

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה.

 

כתיבת תגובה