סקופ: הקהילה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה וישראל חתמו היום על מזכר הבנות בנוגע להשקעה של מיליארד דולר בקידום פרוייקטים של אנרגיה ירוקה

הקהילה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה וישראל חתמו על מזכר הבנות בדבר השקעת מיליאrד דולר בקידום פרוייקטים של אנרגיה ירוקה ב- 15 המדינות החברות בארגון במהלך 4 השנים הקרובות.

על מזכר ההבנות חתמו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא הקהילה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה, מרסל דה סוזה, יחד עם יוסף אברמוביץ, מנכ"ל חברת גלובל אנרג'י, החברה שתבצע את הפרוייקט. יוסף אברמוביץ אמר: "אנו מוכנים לממן ולבנות את הפרוייקטים הסולרים הראשונים בכל מדינות הקהילה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה כדי לקדם יציבות פוליטית, פיתוח כלכלי וחברתי ולקדם העברת ידע. הוא אמר שגלובל אנרג'י והחברות הקשורות אליה פיתחו את השדה הסולרי הראשון בדרגה מסחרית באפריקה שמדרום לסהרה ברואנדה, המספק 6% מהאנרגיה של המדינה. עוד הוא אמר שגלובל אנרג'י התחילה לבנות שדה סולרי דומה בבורונדי, שיספק 15% מהאנרגיה של המדינה בסוף השנה הנוכחית. לחברת גלובל אנרג'י יש שדות סולריים בשלבים שונים של פיתוח בעשר מדינות אפריקניות והוא יכריז על התכנית המלאה של החברה בפסגת ישראל-אפריקה שתתקיים בטוגו בסוף אוקטובר השנה."

יצוין, כי המדינות החברות בקהילה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה הן: בנין, בורקינה פאסו, חוף השנהב, גינאה, מאלי, ניז'ר, סנגל, טוגו, גמביה, גאנה, ליבריה, סיירה לאון, ניגריה, גינאה ביסאו ואיי כף ורדה.

Image result for ecowas

כתיבת תגובה