השער לאפריקה: מבזקי חדשות ליום 2-6-2017.מתעדכן. בעריכת ד"ר משה טרדימן

*- אתמול קראו ארה"ב בריטניה נורבגיה והאיחוד האירופי לממשלת סודאן ולקבוצות החמושות בדארפור לחזור לשולחן המו"מ כדי להגיע להפסקת פעולות האיבה.

*- שגרירות ארה"ב בסודאן הזהירה אתמול את אזרחיה מפני מגפת הכולרה הפושה במדינה כולל בח'רטום.

*- סגן נשיא דרום סודאן לשעבר ומנהיג המורדים במדינה ריק מצ'אר קרא אתמול למועצת הביטחון של האו"ם לשים קץ לגלות הכפויה שלו בדרום אפריקה ולאפשר לו לקחת חלק ביישוב הסכסוך במדינה בדרכי שלום.

*- המועצה הנורבגית לפליטים קבעה שהסכסוך ברפובליקה המרכז אפריקנית הוא משבר העקורים שסובל מההתעלמות הגדולה ביותר בעולם.

*- האו"ם סבור שמספר האתיופים הזקוקים לסיוע מזון יעלה במחצית השנייה של 2017 מעבר ל 7.7 מיליון הנזקקים נכון לעכשיו.

*- ב- 30.5 הפדרציה הבינלאומית של העיתונאים שיבחה את החתימה ב 23.5 על ההצהרה הערבית בנוגע לחופש העיתונות במרוקו ב 23.5. ההכרזה נחתמה ע"י עיתונאים איגוד המפרסמים ארגוני זכויות אדם והמפלגות המרוקניות העיקריות המיוצגות בפרלמנט.

*- דובר משרד החוץ האלג'יראי הודיע אתמול שאלג'יריה החליטה לקבל את קבוצת הפליטים הסורים הנמצאים בגבולה עם מרוקו מה 17.4. קבוצת הפליטים הזאת מונה 41 איש ביניהם 17 ילדים.

*- מאה אישים לובים ביניהם שרים לשעבר חברי פרלמנט אקדמאים ופעילי חברה אזרחית מסרו אתמול לממשלת ההסכמה הלאומית הלובית הצהרה בנוגע להפרת הריבונות הלובית מצד המשטר המצרי הדורשת מהממשלה להגיש תלונה למועצת הביטחון של האו"ם על כך.

*- ראש ממשלת ההסכמה הלאומית הלובית פאאז אלסראג' דן אתמול עם נשיא צרפת בנוגע לדרכים ליישם את ההסכמים הנוגעים לאימון המשמר הנשיאותי ולתיאום בבניית כוחות הצבא והמשטרה בלוב.

*- עליית ייצור הנפט הגולמי בלוב ל 794 אלף חביות ליום לאחר שנפתרה בעיה טכנית בשדה הנפט אלשרארה.

*- דיווחים לפיהם מטוסי קרב מצרים הפציצו את איזור הון שבמרכז לוב.

*- שבעת האזורים הצבאיים שממשלת ההסכמה הלאומית הכריזה עליהם אתמול בלוב כוללים את האזור הצבאי של טריפולי האזור הצבאי של בנגאזי האזור הצבאי המרכזי האזור הצבאי המערבי האזור הצבאי של סבהא האזור הצבאי של טוברוק והאזור הצבאי של אלכופרה.

*- הדובר הצבאי של השבאב אמר שהארגון ביצע 11 פעולות צבאיות בשטח קניה במשך 3 שבועות שבמהלכן נהרגו 30 חיילים קנייתים, הושמדו שני רכבי צבאיים ושני רכבים צבאיים נלקחו שלל.  

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה.

 

 

כתיבת תגובה