מלחמת יום הכיפורים. פרק חמישי

eli:
מיד פרק חמישי על מלחמת יום הכיפורים גזרת סיני
Eli: אה כי ביום זה עמדו המצרים על המתרחש והחלו בהפגזה כבדה על אזור הצליחה ועל ראש הגשר, ואף הניעו כוחות ממזרח לתעלה לעבר אזור הצליחה. כוחות מאוגדה 162 ומאוגדה 252 נלחמו בחטיבה מצרית שנעה לאורך האגם המר והשמידו אותה. במשך היום התנהלו בשתי הגדות קרבות להרחבת ראש הגשר ופרוזדור הצליחה.

בליל 17-18 באוקטובר חצתה אוגדה 162 את התעלה ועם בוקר החלה להתקדם מראש הגשר תוך כיבוש מספר מתחמי אויב והשמדת סוללות טילי קרקע-אוויר. בגדה המזרחית כבשו כוחות אוגדה 143 במשך היום את "החווה הסינית", פתחו את ציר "טרטור", וגשר הגלילים קודם אל התעלה והושק אל המים לאחר חצות הלילה.

ב-19 בחודש החלה התקדמות מראש הגשר. חלק מכוחות אוגדה 143 חצו את התעלה והאוגדה התקדמה צפונה בשתי הגדות, ועד ה-22 בחודש הגיעה עד למבואות אסמאעיליה. אוגדה 162 נעה דרומה במרחב ג'בל ג'ניפה ולאורך האגמים המרים כשהיא משמידה כוחות אויב. אוגדה 252 חצתה את התעלה לפנות בוקר ונעה בעקבות אוגדה 162 וממערב לה. עד ה-22 בחודש הגיעו שתי האוגדות לכביש קהיר-סואץ וניתקו אותו, כשכוחותינו ניצבים בקילומטר ה-101, במרחק 100 ק"מ מבירת מצרים.

ביום זה אמורה הייתה להכנס הפסקת האש לתוקפה. ב-23 בחודש התברר כי המצרים(ולא רק הם) אינם מכבדים את הפסקת האש ולפיכך, ניתנה הוראה לאוגדות 162 ו-252 להמשיך בהתקדמות ולכתר את ארמיה 3. ביום זה, הגיעה אוגדה 162 למבואות העיר סואץ ואוגדה 252 התקדמה דרומה משם וכבשה את עדביה. בכך הושלם כיתורה של ארמיה 3.

הלחימה נמשכה גם ביום המחרת ואוגדה 162 ניסתה לכבוש את העיר סואץ כדי להדק את הכיתור. כוחות שריון וחי"ר פרצו לעיר, במה שנראה היה כפעולת טיהור, אך נתקלו בהתנגדות חזקה. חלק מהכוחות נשארו מנותקים בעיר וחולצו במשך הלילה. כיבוש העיר לא הצליח וכוחות האוגדה נותרו במבואותיה.
עד כאן  הפרק החמישי.

כתיבת תגובה