חיל האוויר העירקיתקף מטרות דאעש בסוריה בתאום עם דמשק.התמנון האירני מסונכרן?

התמנון האירני זוחל קדימה על קרקעית המזרח התיכון בנחישות וללא הפרעה.

לפני כמה ימים התבשרנו כי המיליציה העירקית ,החמושה הגדולה ביותר במדינה-אלחשד אלשעבי, נכנסה לאדמת סוריה ומסייעת למיליציות השיעיות בלחימתן נגד כוחות דאעש במזרח סוריה.

הגנרל קאסם סולימני – המפקד העליון של כל אזורי הלחימה בסוריה ועירק החליט להזעיק את לוחמי המיליציה העירקית לאחר שכוחותיו בסוריה התקשו לעמוד מול המתקפות העזות של דאעש באזור אלמיאדין ואלבוכמאל במזרח המדינה והיה נראה לרגע כי כל המאמץ הצבאי האירני באזור עומד בפני קריסה.

הלחימה במזרח סוריה בין המיליציות האירניות לכוחות דאעש היוצאים למתקפות פתע קטלניות מתוך המדבר נמשך ביתר עוז ונראה כי אירן מתקשה מאוד להשיג הכרעה בקרבות דווקא באזור ראש הגשר היבשתי האסטרטגי שלה באזור אלקאים,מדרום לאבוכמאל , דרכו הם מעבירים נשק כבד הן לסוריה והן לחיזבאללה בלבנון.

בשלב זה הבין הגנרל סולימני כי להשתלט על אזורי דאעש במזרח סוריה היא משימה כמעט בלתי אפשרית ללא חיפוי אווירי כמו זה שהיה רגיל אליו באזורים בו קבל חיפוי אווירי מחיל האוויר הרוסי.חיל האוויר הסורי במזרח המדינה כמעט ואינו קיים ואינו יכול להגיש סיוע אווירי יעיל לטובת הכוחות השיעים של אירן.

סולימני החליט לגייס למאמץ המלחמתי של כוחות הסהר השיעי את חיל האוויר העירקי,המתקדם ביותר באזור שבין אירן ,סוריה ולבנון.

היות ורוב מטוסי הקרב העירקים הם מתוצרת ארה"ב ולא ניתן להפעילם בזירות מחוץ למדינה ללא הסכמה אמריקאית,יצר סולימני מראית עין של הסכמה בין ממשלות עירק וסוריה להגיש עזרה בלחימה נגד דאעש,האוייב האולטימטיבי של 2 המעצמות ובעלי בריתן.

היום ,כך מדווחת סוכנות רוייטרס , בתאום בין ממשלות עירק וסוריה,חצו מטוסי קרב עירקים לשטח סוריה ותקפו מטרות דאעש.

מה שברור שמעכשיו ייתן חיל האוויר העירקי מטרייה אווירית יעילה לכוחות השיעים בלחימה נגד דאעש ואם הזמן,בהוראת סולימני,ירחיב את תחום פעילותו מערבה יותר בעומק שטח סוריה.

האם רוסיה תסכים שחיל האוויר העירקי יחליף את חיל האוויר הסורי בהגנת שמי המדינה תמורת רכש מסיבי של מטוסים מרוסיה על ידי ממשלת עירק במימון עירקי-אירני ? האינטרס הכלכלי הרוסי יקשה עליה לסרב להצעה כה מפתה!

 

 

כתיבת תגובה