החיזבאללה פינה את יחידת העילית שלו בסוריה והעבירם למקומות מסתור

מאז החל נשיא ארה"ב-טראמפ לאיים במכה צבאית על סוריה בעקבות השימוש שעשו בנשק כימי קטלני נגד תושבי שכונות בדמשק שורר חשש כבד הן בפיקוד האירני והן בפיקוד החיזבאללה פן תנסה ארה"ב להפרע גם מהם בעקבות מעשי הזוועה שהם עשו באוכלוסיה הסונית הסורית.

אחרי שהנשיא טראמפ צייץ שהוא מתכוון להחליט על תקיפה תוך ימים בודדים החלו בחיזבאללה להיערך אל מות פני האיומים.

אתמול הגיעו דיווחים בנוסח: " דיווח: מצב של כאוס בבסיסי הצבא הסורי והאירני ושל החיזבאללה בסוריה . ישנם ידיעות כי הפיקוד הבכיר במחנות אלו נטש הבסיסים ונמלט למקומות לא ידועים תוך שהם משאירים את החיילים הזוטרים לבד."

https://nzivnet.com/brief/15720

יום קודם התפרסמו ידיעות על הגעת משלחת צבאית בכירה מאירן לדמשק כדי לדון עם פיקוד החיזבאללה על האיום האמריקאי לגבי סוריה.

https://nzivnet.com/brief/15684

 

 

רשת הטלוויזיה הבריטית-סקיי ניוז מצטטת היום עדי ראיה, הנמנים על האופוזיציה הסורית, כי עשרות לוחמים מיחידת העילית של החיזבאללה – גדוד אלרדואן – كتيبة الرضوان הגיעו אמש, יום שלישי ,בליווי משפחותיהם אל העיר יברוד באזור הרי הקלמון המערביים הסמוכים לגבול לבנון במחוז ריף דמשק.

עדי הראיה ידעו לספר כי לוחמי החיזבאללה הגיעו מפרברי מחוז חומס לאחר שהמשטר הסורי צמצם נוכחותו בשדה התעופה הצבאי טי-4  לכמעט חצי מהסד"כ שהיה בו קודם.

לוחמי יחידת העילית של החיזבאללה – גדוד רדואן  שהתפנו היו פרוסים בעמדותיהם הצבאיות מסביב לשדה התעופה טי-4 וכן ליד העיר אלקוצייר בפרברי מחוז חומס.

על פי פרסומים מהעבר החיזבאללה הקים באזור העיר אלקוצייר שבמערב סוריה מחנות אימונים,מתקנים צבאים,מחסני נשק ותחמושת וכן מחסנים לוגיסטיים גדולים המשרתים את פעילותם על אדמת סוריה.

החיזבאללה, כמו גם אירן,מעריכים כי הקומפלקס הצבאי שלהם באלקוצייר יהיה אחד המטרות המרכזיות לתקיפה של בעלות הברית בהובלת ארה"ב .

 

כתיבת תגובה