המורדים בדמשק מבקשים לצאת עם אוצר של 900 מיליון דולר.המשטר מסרב.

סאגת מובלעת אלרוטה המזרחית באה כמעט לסיומה. רב הערים הגדולות בפרבר הזה של דמשק כבר נכנעו וכחות המורדים יחד עם משפחותיהם כבר עזבו את המקום והגיעו למחוז אידליב שבצפון סוריה.

על הסדר הסיום של כיס ההתנגדות הגדול באזור דמשק ניצחו הרוסים שמצד אחד נלחצו מהביקורת הציבורית העולמית על הטבח האיום שעושים מתקפות האוויר של הרוסים על כ-00 אלף תושבי האזור ,ומצד שני רצו לחסוך אבדות כבדות ביותר מצד כוחות צבא סוריה שנלחם באזור.

לדעת הרוסים, ובצדק, הקזת הדם הייתה מיותרת ואחרי שהובהר לכוחות המורדים באזור כי יותר טוב להם לבחור בחיים , להם ולמשפחותיהם, מאשר להתעקש ולנהל לחימה מבית לבית תוך גרימת נזק הקפי אכזרי וחסר תקדים שיפגע לא רק בצבא הסורי אלא גם בבני משפחותיהם .

אלא שלמרבה הפלא רק במקום אחד לא הצליח המו"מ להבשיל להסדר "בוחר חיים" וזה קרה בעיר דומא.

לקוראי אתרי החדשות באינטרנט וברשתות החברתיות לא היה ברור מה בדיוק הכשיל את המו"מ.

עכשיו הולכות ומתבהרות הסיבות.

ואלו הן:

*- המורדים מבקשים להתפנות לאזור מחוז דיר א-זור במזרח סוריה או לאזור הקלמון המזרחי .

*- המורדים מבקשים להוציא עמם , לא רק את נשקם האישי ודבריהם האישיים ואת בני משפחותיהם , הם מבקשים שיאפשרו להם לצאת עם ארגזים המכילים 900 מיליון דולר בשטרות מזומן. המשטר הסורי חושב שזה כסף שהם הרוויחו במהלך שנות שלטונם באלרוטה המזרחית כתוצאה ממעשי חטיפה,שוד וגניבות מאזרחים  ולזה המשטר אינו מוכן להסכים.

כרגע כל הצדדים עומדים מוכנים להילחם שוב על האזור. המשטר יודע שהמורדים לא יתנו לכסף הזה ליפול לידי כוחות המשטר ויעדיפו לשרוף אותו והמורדים מבינים שאם הם נוטשים את בתיהם והולכים לקראת עתיד כלכלי לא מזהיר במיוחד הרי שהכסף יכול להבטיח לכולם המשך חיים נוח ובטוח יותר במקום גלותם ממש כמו שעושים ראשי המשטר הסורי המבריחים כסף לימי צרה לחו"ל.

 

 

 

כתיבת תגובה