קריק-טור(ון): אותו ארון קבורה – פיוס פלסטיני או הסכם הגרעין?

לפעמים אנחנו מסתכלים על תמונה של בן משפחה ואומרים – "וואי, איך הוא דומה ל…" הפעם נפגוש שתי קריקטורות: אותו מאייר, אותו רעיון של מנהיג שכנראה הכריע מהלך גדול, אבל "שחקנים אחרים".

האחד – טראמפ והסכם הגרעין עם איראן, לאור מינוי ג'ון בולטון.
השני – מחמוד עבאס והפיוס הפלסטיני לאור האשמתו את חמאס בניסיון החיסול של ראש ממשלת הרש"פ – ראמי חמדאללה.

https://twitter.com/rahimy355/status/977813792926195712?s=08

הקריקטוריסט העזתי עַלַאא' א-לַקְטַה מתאר לנו את ג'ון בולטון, שמונה כיועצו לביטחון לאומי של הנשיא האמריקני טראמפ, כמסמר בארון הסכם הגרעין.

הכותרת היא "בולטון מסמר שדופקים אותו בארון המתים של הסכם הגרעין". אפשר להבחין בבולטון כמסמר ובידיים של ארה"ב ואיראן לוחצות אחת את השנייה בסמוך לסמל הגרעין.

בולטון הוא השלישי בתפקיד זה בממשל של טראמפ, אחרי מייקל פלין, שהודח בשל שקר, והרברט מקמאסטר שפוטר עכשיו.

בולטון שימש כשגריר באו"ם בשנים 2005-2006 תחת הנשיא ג'ורג' בוש הבן. בהמשך הוא הביע התנגדות להסכם הגרעין עם איראן ואף תמך בתקיפה צבאית בה ובצפון קוריאה.
הסכם הגרעין המדובר נחתם בבירה האוסטרית, וינה, ב-14 ביולי 2015 בין איראן לארצות הברית, צרפת בריטניה, גרמניה, רוסיה, סין והאיחוד האירופי. טראמפ אמר בינואר כי אם הסכם הגרעין עם איראן לא יתוקן (תאריך היעד הוא ה-12 במאי 2018) תוך ארבעה חודשים ארצות הברית תפרוש ממנו. מינוי של דיפלומט שמרן כמו בולטון לתפקיד היועץ לביטחון לאומי אכן נראה כגורם שיאתגר את ההסכם הקיים.

https://twitter.com/ShehabAgency/status/977977880570466304

שוב הקריקטוריסט עַלַאא' א-לַקְטַה העזתי הפעם הוא מתאר לנו את מחמוד עבאס, הלא הוא אבו-מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית. הפעם על הארון שוב יש ידיים – ידי התנועות פתח וחמאס. על הארון עצמו כתוב "הפיוס".

על המסמר כתוב "חמאס אשם בהפצצת השיירה". הכוונה לשיירתו של ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, ראמי חמדאללה ושל ראש מנגנון המודיעין הכללי הפלסטיני, מאג'ד פרג'. מטען חבלה הופעל נגד השיירה של השניים, שהגיעו לחנוך מתקן טיהור שפכים חדש בצפון הרצועה שנבנה במימון אירופאי, זאת כחלק מהניסיון לסיים את הפילוג.

על פי ההערכות, המטען הגיע מאחד הארגונים שמתנגדים לחמאס, אבל זה לא מפריע לעבאס להאשימם.

 

קרדיט:נועם בנעט – חלון למזרח התיכון המתחדש 

כתיבת תגובה