כטב"מים אירנים חמושים בשרות צבא סוריה ליד גבול ישראל.תובנה.

בשנים האחרונות,לאחר שרוב צבא סוריה "התאדה" עקב עריקות מסיביות של רובם המכריע של החיילים הסונים ,המהווים את רוב בצבא כמו את הרוב באוכלוסייה האזרחית במדינה (80 אחוז),החל הצבא הסורי לעשות שימוש תכוף יותר ויותר בכלי טייס לא מאויישים מתוצרת אירן.בתחילה שימשו הכטב"מים האירנים למטרות סיור ומודיעין בלבד אך עם חלוף הזמן החלו גם לעשות שימוש בכטב"מים תוקפים.

במקום להתנפץ על קווי ההגנה של המורדים על הקרקע מעדיף כיום צבא סוריה לשלוח כטב"מים תוקפים לתקוף עמדות בנקודות שטח שולטות מתוך כוונה להבריח אותם משם הישר לזרועות הכוחות הקרקעיים הכבדים המחכים בסמוך.

כיום אזור דרום סוריה ממתין למתקפה הגדולה של צבא סוריה והמיליציות האירניות לעבר עמדות המורדים הפרוסים לאורך גבול הגולן עם ישראל.

עד שכל הכוחות יתארגנו מפעיל צבא סוריה כטב"מים תוקפים מתוצרת אירן נגד עמדות שולטות של המורדים בגזרה.

דובר צבא סוריה החופשי פרסם אתמול תמונה של פצצה אירנית תקנית שהכטב"מים האירנים עושים בו שימוש במתקפות האחרונות שלו על עמדותיו ברחבי דרום סוריה.

[img attachment="15508" /]

הערת גיא א. – מומחה צבאי:הפצצה הזו נראית כמו רש״ק של RPG-7 שהבריגו ממנו את המקטע הרקטי. לא ברור כמה זה אפקטיבי.

[img attachment="15513" /]

קלות הפעלת כטב"מ חמוש ,והאפשרות שיש גם ברשות המיליציות השיעיות הנאמנות לאירן הנערכות מול הגולן הסורי אמצעים שכאלו , צריכות להדליק נורה אדומה אצל ישראל החייבת להגדיר,פומבית, קווים אדומים שמעבר להם כל הפעלת כלי טייס בלתי מאוייש תוקף – יעמיד בסכנת קיום את מפעיליו.

ההגיון אומר כי אם אירן מחמשת את המיליציות הסוריות בגולן בטילי נ"מ נישאי כתף הרי שמתן להם גישה לכטב"מים תוקפים הוא רק המשך ישיר למדיניות התוקפנית שמפעילה אירן מול גבולה הצפוני של ישראל.וטובה שעה אחת קודם!

 

סייעה:מיכל בית הלחמי -טוויטרים בערבית

כתיבת תגובה