סיכום זמני של תוצאות הקרב על אלרוטה המזרחית בעיני האופוזיציה.

כבר למעלה משבועיים אחרי שצבא סוריה פתח במתקפת ענק על פרבר של דמשק – אלרוטה המזרחית במטרה לדחוק משם את כוחות המורדים בתקועים כקוץ בישבנו של משטר אסד. נוכחות המורדים כה קרוב למרכזי השלטון בדמשק לא משאירות את סוריה ואירן אדישות והן עושות מאמצים כבירים להיפטר מ-"גיבנת" זאת. למטרה זאת הביא צבא סוריה לאזור כ-40% מהסד"כ שלו והפקודה היא לא מסיימים את הקרבות אלא בהכרעה ברורה וחד משמעית.

המצב בשטח כיום:

 

מצגת כוחות צבא סוריה שהובאו לאזור אלרוטה המזרחית

אלא שגם המורדים לא פראיירים . הם הזרימו לאזור כוחות רבים ומנהלים מלחמת רחובות מבית לבית תוך גרימת אבדות נוראיות לצבא הסורי ולמיליציות האירניות הלוחמות לצידו. צבא סוריה גם הטיל למערכה כוחות שריון רבים אך יתרונם לא בא לידי ביטוי מלא במלחמת הסמטאות בשכונה.

כל יום מפרסם צבא סוריה מפות על הישגיו הקרקעיים ולעומתו מפרסמים כוחות המורדים את הישגיו בקטילת הכוחות המסתערים . 

עיתונאי סורי,מאוהדי האופוזיציה במדינה פרסם היום סטטיסטיקה מעניינת כפי שבאה לידיעתו אודות הקרב על אלרוטה המזרחית.

לדבריו ,מאז החלה ההסתערות הרבתית של צבא סוריה של אלרוטה המזרחית נגרמו לצבא המשטר ולמיליציות התומכות בו אבדות של 1897 הרוגים ואלפי פצועים.

כמו כן נהרגו במערכה 102 לוחמים רוסים .במספר זה כלולים גם 39 שמות שהרוסים טוענים שנהרגו בהתרסקות מטוס התובלה שלהם ליד שדה התעופה חמימים בצפון מערב סוריה אך לדבריו הם נהרגו בקרבות באלרוטה.

כוחות המורדים לקחו בשבי 137 חיילים ולוחמים סורים  שהשתתפו באופנסיבה.

הוצאו להורג 11 קצינים באשמת בגידה.

אגף 293 במודיעין הסורי האחראי על הקצינים בצבא סוריה אסר 23 קצינים שנכשלו באופן מחפיר בקרב על אלרוטה (ניסוח אחר לסרוב פקודה לצאת להלחם בסמטאות המדממות של הפרבר).

אתמול התפרסם דיווח על עשרות אנשי שריון ממוצא דרוזי שלחמו ביחידות דיויזיה 4  הנלחמת אף היא באזור אלרוטה, שערקו ונמלטו למחוז סוידאא' הדרוזי ומסתתרים שם.

 

 

 

כתיבת תגובה