צה"ל:"כיפת ברזל" לכוחות המתמרנים מפני רחפנים,כטב"מים ופצצות מרגמה

צה״ל מפתח ׳כיפת ברזל׳ לכוחות מתמרנים שתדע להגן על ריכוז לוחמים גדול מפני רחפנים מתאבדים, כטב"מים וירי פצצות מרגמה כבדות.
שריון, חי"ר והנדסה בחטיבה אחת, רחפן איסוף מתקדם והדק חכם להפעלת אש – כל אלה וחידושים פורצי דרך נוספים ייכנסו בקרוב לפעילות זרוע היבשה. הצצה לעתיד
שנה עברה ממיזוג זרוע היבשה ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, השינויים מרחיקי לכת. כעת המהפך עולה שלב, וכבר בחודש הקרוב ייכנסו כלים טכנולוגיים מיוחדים לשימוש חטיבות החי"ר, ולראשונה תתחיל תכנית ניסיונית של החטיבה המשולבת החדשה, חטיבת "גדעון", שתאחד כוחות הנדסה, שריון וחי"ר.

החל מיוני 2018 לוחמי החי"ר של חטיבת גולני, השריונרים ולוחמי ההנדסה הקרבית של חטיבה 7, המשתתפים בהתנסות, ישתפו פעולה וירכיבו יחד את חטיבת גדעון, שתאגד את כוחות הלחימה היבשתיים המגוונים. בשלב זה, מציינים בזרוע היבשה, מדובר בהליך ניסיוני, המבוסס על תפיסת האסטרטגיה ליבשה ששואפת להתחדש תוך הבנת האיומים המשתנים כל העת.

מעבר לכך, אמצעי לחימה מפותחים עומדים להיכנס לשימוש חטיבות החי"ר: מערכת האיסוף החכמה "הדק חכם" תפעיל אש חיה על פי המידע שתאסוף, "כוונת הפגיון" שתיכנס לשימוש חטיבת גבעתי כבר החודש, תדע להינעל על המטרה ולדייק את הפגיעה בה.

בזרוע היבשה מציגים גם את "האיתן" – נגמ"ש מתקדם לניוד כוחות ותמרון בעומק האויב, שישמש את חטיבת הנחל, ואת הרחפן הגדול למ"פ, שיאפשר זמן שהייה ארוך יותר באוויר וטווחי טיסה נרחבים יותר. בכך הוא ייעל את איסוף המידע בשטח.

כמו כן, עתידים להיכנס לשימוש מבצעי גם כלים נוספים: החל מה"שפרירית" – כלי טיס בלתי מאויש (כטב"ם) המאפשר שינוע אספקה לוגיסטית במשקל של 500 ק"ג ל-50 ק"מ ותא ייעודי לפינוי פצועים וניטור רפואי, דרך "יסעורון ירוק", מסוק ללא טיס (מסל"ט) שיישא מטען של עד 80 ק"ג בגבהים נמוכים, ועד ה"צור", רחפן טקטי רב משימתי, עם תצפית איכותית ביום ובלילה, משך טיסה של שעה לפחות וגמישות הפעלה במתארי קרב שונים.

שלושה מתקני אימונים גדולים עתידים להיפתח אף הם, כאשר הגדול בהם – "מתקן שניר" – יוקם כבר בשנה הבאה וישמש את חטיבת גדעון ללוחמה חטיבתית עם הפעלת אש חיה ויכלול "רחובות" שיאפשרו לנגמ"שים להיכנס אליהם.

כל החידושים הללו, מסבירים בזרוע היבשה, פותחו כחלק ממיזוג הזרוע עם אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, שהתקיים לפני שנה וכעת ניתן לראות את תוצאותיו – זרוע היבשה הפכה לפיקוד הגדול בצה"ל, המענה הרפואי, הלוגיסטי והתשתיתי השתפר, ו-950 תקני ע"צ וקבע צומצמו כמו גם כ-100,000 ימי הכשרות.

"במלחמה הבאה התמרון ייצא מהר יותר רחב יותר ומוקדם יותר", מסכם מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, "כבר עכשיו אנחנו מאומנים, מוכנים, ונכונים למשימה הזו. יחד עם זאת, בכל שלב אנחנו בודקים את המענה שלנו אל מול האויב המשתנה מול עינינו, ואל מול האתגרים המבצעיים שיש. אנחנו עושים את זה בתפיסות שלמות ובאימונים שלמים, תוך כדי התייעלות ארגונית שכוללת בתוכה גם את מיזוג זרוע היבשה ואגף הטכנולוגיה הלוגיסטיקה".

[img attachment="13496" /]

 

כתיבת תגובה