"כוחות טייגר" הסורים -יותר יחסי ציבור מכוח צבאי משמעותי.פרטים.

כל מי שמתעניין במלחמת האזרחים בסוריה יודע כי רוב החיילים, שהיו ממוצא סוני, ערקו והשאירו רק שלד של צבא שבקושי מתפקד אפילו שהוא חמוש היטב יחסית לכוחות המורדים.

כדי להשלים את השורות גייס משטר אסד את כל הכוחות המשרתים בשרותי המודיעין השונים שלה,ויש הרבה כאלו . 

כמו כן הוקמו יחידות חדשות, אד-הוק , חצי צבאיים ,בו המפקד הוא איש צבא הנושא דרגה רשמית אך הלוחמים עצמם הם ערב רב של אזרחים סורים, בעלי כושר קרבי יחסית ירוד וללא אימונים משמעותיים כי פשוט לא היה את הזמן הנחוץ על מנת להעביר אותם הכשרות צבאיות רציניות.

אחד הכוחות הוא "כוחות טייגר" בפיקודו של תת אלוף סוהיל אלחסן ,הנהנה מיחסי ציבור מוגזמים באשר ליכולות הפיקוד הצבאי שלו ושמו ושם כוחותיו נישאים בפי כל ככוח צבאי מעולה היכול להכריע קרבות ויהיו קשים ככל שיהיו . 

המוניטין של סוהיל אלחסן הצליח אפילו להגיע לרמה של האלוף המנוח עיצאם זוהיר א-דין – מפקד כוחות ההגנה על דיר א-זור שנהרג לפני מספר שבועות. אלא שעיצאם היה קצין קומנדו בהכשרתו ואילו סוהיל עלה לגדולה רק בנסיבות המרד הסורי ולא עקב יכולות פיקוד ולחימה יוצאי דופן . 

סוהיל נוהג להצטלם רבות עם אנשיו ונותן את הרושם של מפקד צנוע אך מקצועי.

אלא שאף פעם לא פורסם מה גודלו של כוח זה המצויד בנשק קל ובינוני בלבד אך למפקדו הנערץ יש מסוק צמוד כיאה למפקד דיוויזיה סורית. 

ההערכות האחרונות מדברות על כך שהכוח לא מונה יותר מ-1000 לוחמים המחולקים לכמה צוותי קרב ובראש כל כוח נמצא לוחם "מהולל" המבלט ביכולותיו היוצאות דופן מעל חייליו.

הכוחות היותר ידועים ב-"כוחות טייגר " הם:

*- כוח עלי טאהא .

*- כוח תארמאה.

*- כוח חאידר.

*- כוח שאהין

ועוד כוחות קטנים יעודיים הנדרשים לסייע לכוחות הלוחמים על הקרקע.

המפקדים אכן מוכיחים תעוזה יוצאי דופן יחסית ללוחמיהם והם אכן משלמים בדמים יקרים על כך . הרבה מהם נהרגו בקרבות ועוד רהבים אחרים נפצעו והוחלפו.

תת אלוף סוהיל אלחסן גם יודע כי אסור שהפופולריות הגדולה שלו בין הלוחמים לא תגיע יותר מדיי לשחקים פן יראו ראשי הממשל הסורי זאת בעין רעה וידאגו לסלקו מהדרך ממש כמו שעשו, כך על פי חלק מההערכות, לאלוף הדרוזי  עיצאם זוהיר א-דין.

 

 

כתיבת תגובה