ארה"ב ורוסיה מתגברות כוחם הצבאי באזור.

מידע שהולך ומצטבר במקורות הגלויים וברשתות החברתיות נראה כי גם ארה"ב וגם רוסיה מתגברות מאוד את כוחם הצבאי באזורנו.

ידיעות מפה וידיעות משם ההולכות ומצטברות מעידות כי המעצמות מעריכות כי שיא המתח הצבאי באזורי הלחימה בסוריה ועירק עוד לפנינו למרות שהכוחות השונים הצליחו לדחוק את רובו המכריע של כוחות דאעש ממאחזיו הקרקעיים בסוריה.

אניות מטען רבות עושות כבר ימים רבים את הקו מהים השחור לעבר נמל טרטוס שם הן פורקות ציוד צבאי רב מאוד הכולל מערכות נשק התקפי והגנתי שלא ברור למי הם מיועדים? האם לצבא סוריה ובעלי בריתו או שמא לכוחות הרוסים הפועלים בסוריה?  תמונות שעולות ברשתות החברתיות ושצולמו בסתר מתוך נמל טרטוס מעידות כי ציוד צבאי רב וסוללות טילי נ"מ חדישות נמצאות על הרציפים ברכם לאי שם . 

 

במקביל אותרה אתמול תנועת מטוס ביון אמריקאי נוסף מנמל אוויר בארה"ב לנמל אוויר איטלקי כדי להצטרף למערך איסוץ המידע האלקטרוני (אלינ"ט) שארה"ב אוספת מול חופי סוריה ולבנון . כרגע נמצא מערך מטוסי האיסוף בשיאו ומונה מספר מטוסים שמעולם לא פעלו מול חופי סוריה ולבנון.

 

למי שזוכר, כבר הערנו את תשומת הלב לפעילות אינטנסיבית של מטוסי ביון אמריקאים מול חופי סוריה ולבנון שהסתיימה בתקיפה אווירית על ידי כוח לא מזוהה על מפעלי הנשק האירני בסוריה.

ארה"ב גם מפעילה רכבת אווירית של ציוד לחימה כבד אותם היא מנחיתה בשדות תעופה באזורים שבשליטת הכורדים . 

גם אירן מפעילה מזה חודש ימים רכבת אווירית אינטנסיבית של מערכות נשק ותחמושת ,הכוללת יותר מ-100 טיסות מטען בין נמלים באירן ובעירק לבין נמל דמשק הבין לאומי . הנשק המובא לסוריה מיועד בעיקר למיליציות שבשליטת אירן .

אם נוצר אצלכם מראית עין של מצב הנוטה לרגיעה ולדעיכת הלחימה בסוריה הרי ש"שפיכת" נפט" בכמויות מסחריות לתוך האש הסורית מעיד שכנראה כך לא חושבות המעצמות.

 

 

כתיבת תגובה