עוד פרק מביש בתולדות יחסי ממשל אובמה-אירן.

כמו שכבר כתבתי פעם , ככל שיעבור הזמן יחשפו עוד ועוד אירועים הקשורים ביחסי אירן וארה"ב שממשל אובמה פעל בניגוד למדיניות וללא הסכמת הקונגרס .

בכיר אירני חושף כי ממשל אובמה החזיר להם 1.7מיליארד דולר בסודיות מבלי להודיע או לעדכן את הגורמים החוקיים.

[img attachment="11446" /]

 

עוזר שר ההגנה האירני חשף כי הנשיא האמריקאי הקודם,אובמה, השיב לאירנים 1.7 מיליארד דולר מערך חוזים צבאיים שנחתמו בין 2 המדינות בתקופה שלפני המהפכה האיסלמית בשנת 1979, ולא קוימו.

לפי סוכנות הידיעות האירנית תסנים , עמית זכויות אדם של שר ההגנה האיראני – תת אלוף רדא טלאבי אמר בראיון הטלוויזיוני, כי "איראן ואמריקה חתמו על יותר מ 2200 חוזים צבאים, שכלל רכישת הציוד צבאי הכולל מטוסי F-16, וכלל גם את נוכחותם של יועצים צבאיים אמריקאים באיראן ".

הבכיר האירני אמר כי חלק מהחוזים שנחתמו עם האמריקאים בוטלו עם פרוץ המהפכה וחלק מחוזים אחרים נחתמו בתנאים אחרים אך ארה"ב לא עמדה בהם.

תת אלוף רדא הוסיף כי אירן הצליחה להחזיר לעצמה כ-1.7 מיליארד דולר ממה ששולם לאמריקאים על חוזים צבאיים עתידיים ,ואת יתרת הכסף על 1126 פרוייקטים צבאיים נוספים הם כרגע נתבעו על ידי ממשלת אירן בבית המשפט הבין לאומי בהאג והחלטה אמורה להתקבל באביב של השנה הבאה.

ובסך הכל תבעה אירן מארה"ב השבת 3.2 מיליארד דולר ששילמה על פרויקטים צבאיים שלא בוצעו.

האירנים ,שספקו נתונים סותרים , טוענים כי ארה"ב הקפיאה להם כספים שבין 29-120 מיליארד דולר והם חתמו על הסכם הגרעין כדי לקבל כספים אלו בחזרה.

הקונגרס האמריקאי טוען מנגד כי הכספים שכבר אובמה שחרר להם משמש לתמיכה באירגוני טרור ברחבי העולם  ולפיתוח ארסנל נשק מתקדם והמיוחד טילים בליסטיים .

 

כתיבת תגובה