מנהיגי הדרוזים: מי שיצביע בבחירות בגולן יוחרם.

בישיבת ראשי העדה הדרוזית ברמת גולן הוחלט להיאבק בהחלטת שר הפנים לקיים, לראשונה מאז 1967, בחירות לרשויות המקומיות בכפרים. 

פרסום ראשון: ראשי העדה הדרוזית בצפון הגולן ונכבדיה יצאו בקריאה גורפת להחרים את הבחירות המוניציפליות, הצפויות להתקיים לראשונה מאז כיבוש הגולן ב-1967. ישיבה מיוחדת בנושא נערכה הערב (ג') בקבר נבי יעפורי שברמת הגולן, בהשתתפות מאות תושבים ובהם ראשי העדה הדרוזית בגולן ונכבדי העדה ובתוכם מנהיגה הרוחני של העדה בגולן השייח' טאהר אבו סאלח. 

צילום: אתר דאלילוק בגולן

ישיבת ראשי העדה הדרוזית ברמת הגולן צילום: אתר דאלילוק בגולן

בישיבה הוחלט להתנגד בחריפות להחלטת שר הפנים אריה דרעי, שלפיה יתקיימו באוקטובר 2018 בחירות לרשויות המקומיות בוקעתא, מסעדה, מג'דל שמס ועין קיניה שבגולן. החלטת משרד הפנים התקבלה בעקבות פנייה של כמה מתושבי הכפרים שדרשו קיום הליך בחירות במקום מינוי מועצה ממונה כפי שנעשה עד היום מאז 1967. 

בכירי מנהיגי העדה הדרוזית בגולן הכריזו כי על כל מי שישתתף בבחירות המוניציפליות בגולן יוטל גם חרם דתי וגם חרם חברתי. גורם בכפרים אמר ל-360 שיש ביקורת נוקבת על השר אריה דרעי על שהחליט החלטה שגורמת לתסיסה דווקא בתקופה הנפיצה הזאת על רקע המלחמה בסוריה, ועל שלא שיתף את נכבדי העדה בתהליך קבלת ההחלטה. 

צילום: אתר דאלילוק בגולן

ישיבת ראשי העדה הדרוזית ברמת הגולן לגבי בחירות ברשויות צילום: אתר דאלילוק בגולן

לדברי הגורם, ההחלטה קוראת ל"ישראליזציה" של הכפרים, ובמציאות הפוליטית הסבוכה כרגע היה צפוי שהשייח'ים בגולן ובסוריה יתנגדו לה. עוד הוסיף אותו מקור כי החרם החברתי והדתי שהוכרז היה צפוי, וחבל שדרעי הצית תבערה שכזאת. 

החלטתו של שר הפנים לצאת לקיום הליך בחירות דמוקרטי לראשות המועצות המקומיות בארבעת כפרי הדרוזים בגולן הביאה לסערה מבית ומחוץ, ולגל התנגדויות שהולכות וצוברות תאוצה. היום בצהריים פרסמנו כאן לראשונה על החלטת מועצת מחוז קוניטרה הסורית, שהורתה לדרוזים בגולן הישראלי שלא להשתתף בהליך הבחירות. בסוף השבוע שלחה הממשלה הסורית תלונה חריפה לאו"ם בטענה כי קיום בחירות באדמה כבושה מנוגדת לחוק הבינלאומי. 
 

צילום: אתר דאלילוק בגולן

ישיבת ראשי העדה הדרוזית ברמת הגולן לגבי בחירות ברשויות צילום: אתר דאלילוק בגולן

על אף ההתנגדות מצד הדרוזים בסוריה, בכפרים בגולן היו שבירכו על ההחלטה וראו בה עדות לניצחון הצדק והדמוקרטיה. בישיבה הערב, לאחר שעה ארוכה של דיונים שבהם הוצגו השיקולים לכאן ולכאן, החליטו מנהיגי העדה לדחות את החלטת השר ולהיאבק בה ללא פשרות, והכריזו על "חרם כללי על קיום הבחירות". 

 

כותב המאמר: יאיר קראוס – עיתונאי בצפון פורסם באתר Nrg ובאפליקציית 360

כתיבת תגובה