שר האוצר של קטאר: אנחנו עשירים מדי, נוכל לעמוד בסנקציות.

קטאר ממשיכה "לעשות שרירים" במשבר המתמשך שלה עם הרביעיה הערבית – סעודיה, בחריין, איחוד האמירויות הערביות ומצרים.

שר האוצר של קטאר, עלי שריף אל-עמאדי, טוען כי ארצו עשירה מדי מכדי להתרגש מהאיומים כלפיה מצדן של סעודיה ובעלות בריתה, שבתחילת החודש שעבר (ב- 5 ביוני) ניתקו עמה את היחסים והטילו עליה סנקציות.

בראיון ל"טיימס" הבריטי (שפורסם אתמול) אמר הבכיר הקטארי, כי הרזרבות הפיננסיות העצומות שנצברו כתוצאה ממכירות הגז הטבעי לאורך עשורים מאפשרות לה לעמוד מול הסנקציות שהוטלו עליה: "יש לנו קרנות הון ממשלתיות בשווי של 250% מהתוצר המקומי הגולמי, ויש לנו עתודות של הבנק המרכזי של קטאר…".

עשירים: אל-עמאדי (צילום מסך ארכיוני, ערוץ א-ריאן, קטר)
עשירים: אל-עמאדי (צילום מסך ארכיוני, ערוץ א-ריאן, קטר)

אל-עמאדי הוסיף, כי נתוני היסוד הכלכליים של קטאר טובים בהרבה משל ארבע המדינות, וכי גם לאחר שסוכנויות דירוג אשראי הורידו את הדירוג שלה – מצבה הפיננסי טוב בהרבה משל יריבותיה. הוא ציין כי בחריין ומצרים נמצאות ברמה של אג"ח-זבל, לסעודיה יש בעיות כלכליות "אמיתיות", ובנוסף לכך כלכלתה של קטר היא הכלכלה הצומחת במהירות הגבוהה ביותר מכל מדינות האזור – 40% יותר מאיחוד האמירויות הערביות, הבאה אחריה ברשימה מבין מדינות ה- GCC (מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ).

דבריו של אל-עמאדי פורסמו לאחר שהרביעיה הערבית פרסמה (בלילה שבין חמישי לשישי) הודעה משותפת, לפיה העקשנות של קטאר ודחייתה את האולטימטום שהוצב בפניה מעידות על קשריה עם ארגוני טרור. ארבע המדינות מסרו בהודעתן כי רשימת 13 הדרישות שנכללה באולטימטום (ביניהן הדרישות לסגור את ערוץ "אל-ג'זירה", להנמיך את דרג היחסים עם איראן ולסגור את הבסיס הצבאי שטורקיה מחזיקה בשטח קטאר) איננה עוד בתוקף, וכי הן ינקטו כנגד ממשלת קאטר בצעדים הדרושים מבחינה מדינית, כלכלית ומשפטית "בזמן המתאים", כהגדרתן, כדי לשמור על ביטחונן ויציבותן ועל האינטרסים שלהן מפני "המדיניות העוינת של הממשלה הקטארית".

("אל-ערבי אל-ג'דיד"; "אל-ג'זירה"; the peninsulaqatar)

 

קרדיט: גבי שניידר, עורך אתר Arab Sensor  

כתיבת תגובה