כוחות דאעש פועלים על גבול עירק-ירדן.

אלו בוודאי לא בשורות טובות לבית המלוכה הירדני.

לאחר שדאעש הובס בקרבות על המרכזים העירוניים הגדולים שהיו בשליטתו בסוריה ובעירק , הוא נאלץ לעזוב אותם ולנוס למדבר שם הוא יכול לחמוק מפגיתם הרעה של מטוסי הקרב הרוסים והסורים.

לאחר א-רקה נעו כוחות דאעש לעבר דיר א-זור אך בשטח העירקי העניינים פחות נוחים והם נאלצו לנוס לעבר אזורי הגבול בין עירק לירקן וסעודיה.

היות והגנרל סולימני נתן למיליציות השיעיות וצבא עירק פקודה להשתלט במהירות האפשרית על כל גזרה זאת תוך דחיקת כוחות דאעש שבמרחב , נאלצו הלוחמים של דאעש לנוע עוד יותר דרומה לעבר גבול ירדן . הם,כנראה,מעריכים, כי אם תכבד יד הצבא העירקי עליהם במדבר העירקי הם יוכלו להסתנן לאדמת ירדן ולפעול יחסית משוחררים מאימת הכוחות הרודפים אחריהם.

אלא שהגנרל סולימני ,מנסה לקחת את ירדן וסעודיה בנות ערובה לאסטרטגיה הגדולה של הסהר השיעי לאמור אם ינסו לפגוע לי בגשר היבשתי הגדול מטהרן לביירות באמצעות כוחות מערביים שיגיעו מירדן ומהמפרץ אוכל להגיב על גבולות ירדן וסעודיה ולאלצם להתקפל . 

ואכן כוחות מיליציה שיעית גדולים נעו למעברי הגבול הגדולים בין עירק וסעודיה והתמקמו שם מתוך הנחה שהשטחים ריקים והמלאכה תעשה בקלות יחסית.

אלא ששם,לפחות במעברים לכיוון ירדן,חכתה להם הפתעה,שלא ידעו ממנה,

כוחות דאעש, המצוידים במיטב הנשק האמריקאי שלקחו שלל מהצבא העירקי חיכה להם במרחבים הפתוחים והכו בהם.

בתחילה חשבו כוחות אלחשד אלשעבי העירקי כי למעשה כוחות אמריקאים פוגעים בהם ,לאחר שהתברר להם שטילי טאו מתקדמים הלמו ברכבים שלהם . רק מאוחר יותר התברר להם שהאזור רווי כוחות דאעש שהתמקמו באזור והם משיבים מלחמה שערה.

ירדן צריכה להגביר הערנות ולעשות את המיטב ולמנוע מכוחות דאעש לחדור למדבר הירדני הגדול באזור הגבול . 

אם דאעש יצליחו להיכנס הם יטמעו באזור ותוך זמן קצר צבא ירדן לא יוכל לנוע בחופשיות במרחבים האדירים של מזרח המדינה . 

[img attachment="9775" /]

כתיבת תגובה