מבזקי חדשות ליום 4-9-2020. מתעדכן

*- מזכ"ל נאט"ו, ג'נס סטולטנברג  הצהיר כי  " יוון וטורקיה הסכימו להיכנס למשא ומתן בהתערבות נאט"ו ולהקמת מנגנונים למניעת סכסוך צבאי ולהפחתת המתחים באירועים ותאונות במזרח הים התיכון ,קיימתי דיונים עם היוונים והמנהיגים בטורקיה הנמצאים בעימות מתוח ביחס לזכויות חיפוש נפט וגז באזור ." יוון הכחישה הצהרה זאת.

*- אבו מאזן בישיבת מנהיגי הארגונים הפלסטינים: אם אתם חכמים רדו לעם ובצעו איתו אינתיפאדה.

*- ארכיאולוגים ישראלים מצאו עדות לארמון מפואר מתקופת הממלכה היהודית המקראית בירושלים. BBC news

Israeli archaeologist Yaakov Billing displays a stone capital from a palace from the era of a Biblical Jewish kingdom in Jerusalem (3 September 2020)

קרדיט לתמונה:EPA

*- ב-16 לספטמבר חברת אל על תבצע את טיסת המטען המסחרית הראשונה של חברה ישראלית מנתב"ג לדובאי.

הטיסה תצא מנתב"ג ב-18:00 בערב לליאז', בלגיה ומשם תמשיך ישירות לדובאי, איחוד האמירויות.

הטיסה הראשונה, שתתבצע במטוס בואינג 747 מטען, תוביל מישראל לאיחוד האמירויות מוצרי חקלאות והייטק והיא תהפוך בהמשך לטיסה שבועית שתצא כל יום רביעי מישראל ותחזור ביום שישי לנתב"ג.

*- #דרך משי – לראשונה נוסעת מווינה לסין רכבת המובילה מוצרים המיוצרים באוסטריה בשווי 2.1 מיליון דולר. הרכבת יצאה לדרך ב -22 בחודש שעבר.

*- מסעדה כשרה ראשונה נפתחה באמירויות.

*- אמריקה רוצה ליצור ברית בסגנון נאט"ו עם הודו, יפן ואוסטרליה כדי להתעמת עם סין.

*- הטלוויזיה הצרפתית משדרת קטע של מקרון הנוזף בעיתונאי, שמתח ביקורת על החיזבאללה, ואומר לו שצעדך מעיד על חוסר אחריות לאינטרסים של צרפת ולבנון, על פי אל-ג'זירה.

*- נתון מדהים! מתוך כ 190,000 נפטרים בארה"ב (לכאורה מקורונה) כ-10,000 נפטרו מקורונה והשאר נפטרו *עם* קורונה, בנוסף למחלות רקע אחרות!
מנחם? לא. מרגיע? לא. אבל נתון חשוב!

*- צבא לבנון: 4 מכולות המכילות 4 טון ו -350 ק"ג אמוניום חנקתי נמצאו מחוץ לנמל ליד הכניסה מספר 9.

*- יש לשים לב לדברים מעניינים שנואם היום חבר הוועד המנהלי של אש"ף אחמד מג'דלני.

בדברים שנשא מג'דלני בישיבת מזכירות הסיעות הכלליות, אומר כי אסיפת המזכירות הכללית מתקיימת לראשונה ברצון לאומי טהור וללא תיווך או חסות.

"אין לנו את מותרות הזמן, ואנחנו רוצים שהתוצאות של הפגישה תהיינה בעלות ערך עם לוח זמנים להשגת הפיוס.

יש להפסיק את קיומן של שתי רשויות ושתי ממשלות, בהתחשב בהתפתחויות החדשות. לדבר על פיוס עם שתי ממשלות ושתי מערכות זה מגוחך". (קרדיט : יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*-על פי דיווחים סוריים מלפני כשעה, בוצעו שלוש תקיפות אוויריות של כוחות הקואליציה הבינלאומיים על אתרי מיליציה איראניים בסביבת העיר אל-בוכמאל, מזרחית לדיר אזור. דיווחים על תקיפות על בסיס האימאם עלי ובסיסים פזורים במדבר. מכוניות שהביאו פצועים והרוגים נראו נכנסות לצד העיראקי לאחר ההפצצה.

*- מישל עאון הורה לצבא לבנון לבצע חקירה מידית על דליפה של 84,000 ליטרים של דלק סילוני מתחת לשדה התעופה של בירות.

*- ראש מערכת הבריאות בקנדה ממליצה: שימו מסכה בעת קיום יחסי מין עם בן או בת זוג מזדמנים, הימנעו מנשיקות, והכי פשוט לדבריה – ותרו על סקס בתקופה הזו. (כלכליסט)

*- ‏רשות התעופה האזרחית של בחריין הודיעה כי תאפשר מעבר של טיסות בשמי הממלכה מאיחוד האמירויות ואליה מכל המדינות.

כתיבת תגובה