המצפה הסורי: עוד "תקיפה" ישראלית על מטרות איראניות במזרח סוריה

תקיפות אוויריות ישראליות | 16 הרוגים בקרב מיליציות הנתמכות על ידי איראן וחיזבאללה העיראקי באל-בוקמאל ובאל-מיאדן

מקורות מהימנים דיווחו למצפה הסורי לזכויות אדם –  SOHR היושב בלונדון כי תקיפות אוויריות, שבוצעו עם שחר,  על ידי כלי טייס לא מזוהים, אך הם מאמינים כי הם ישראלים , תקפו עמדות של הכוחות האיראניים והמיליציות הנתמכות על ידי איראן באזור אל-ת'אלאתאט – Al-Thallathat  במדבר אל-בוקמאל באזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר א-זור. פעילי המצפה הסורי – SOHR תיעדו את הריגתם של תשעה אנשי מיליציה הנאמנות לאיראן, בנוסף לפגיעות באחרים בעקבות התקפה זו.

מקורות במצפה  דיווחו בלילה  כי כלי טיס לא מזוהים, ככל הנראה ישראלים, פגעו עם שחר בעמדתו של חיזבאללה עיראק, כחמישה ק"מ  מקאלת אלראבה – Qallat Al-Rahbah, בפאתי העיר אלמיידאן, באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור. ההתקפה הותירה שבעה אנשי מיליציות של חיזבאללה העיראקי הרוגים. מספר ההרוגים צפוי לעלות בגלל הפציעות הקשות של חלק מהנפגעים, בנוסף לדיווחים לא מאושרים על נפגעים נוספים.

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט מעיר כי "המצפה הסורי נשען על מקורות ״שמאמינים שהמטוסים התוקפים הם של ישראל״, ללא שום סימוכין.
היעד והמתווה הם במאפייני תקיפות של כוחות האוויר של ארה"ב/הקואליציה ואין סיבה שישראל תתקוף מזרחי לדיר א-זור.

מצגת: התקיפה במזרח סוריה:

 

אתמול עקבו פעילי המצפה אחר תקיפות אוויריות ישראליות על עמדות איראניות הנמצאות בבסיס חיל האוויר הסורי –  T4 באזור הכפרי המזרחי של מחוז חומס. ההתקפה בוצעה מהמרחב האווירי של המדבר הסורי שהוא אותו מרחב אווירי בו שולטת הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב.

התקיפה אמש על בסיס חיל האוויר הסורי – טי-4 :

כתיבת תגובה