מבזקי חדשות ליום 3-9-2020. מתעדכן

*- מקרון מבקר את עיתונאי של לה פיגארו הצרפתי שחשף פגישה חשאית בינו לבין המנהיג העליון של חיזבאללה.

כתב לה פיגארו גילה כי מקרון אמר לנסראללה: אנחנו רוצים לשנות את לבנון איתך. אבל תוכיח שאתה לבנוני; כי אתה מיישם תרחישים איראניים. עזוב את סוריה ותימן וחזור הביתה להקים ממשלה חדשה.

*- האסיר ביטחוני הפלסטיני המזוהה עם פתח , מת בכלא עופר עקב דום לב. הוא נידון באפריל 2002 למשך 18 שנים ושמונה חודשים בגין הטמנת פצצה ושהיה בלתי חוקית בתוך ישראל. וזה קרא ממש לפני שחרורו.

*- פלגי ההתנגדות הפלסטינים מוסרים, על שריפת בית בעזה, שנגרמה בעקבות נר שהדליקו, מחוסר אספקת דלק לתחנת החשמל בעזה,אבל השרפה גרמה להרג של 3 אחים בני 3-5 שנים: הפלגים אומרים, אנו אבלים בעצב ובצער רב על שלושת ילדי משפחת אל-חזן, שנספו בשריפת בית בנוסיירט.

*- עד האישור של ערב הסעודית לכל מטוס הממריא או נוחת באיחוד המדינות הערביות, לעבור במרחב האווירי הסעודי, כולל למטוסים ישראליים, המטוסים היחידים שהיו ממריאים או נוחתים בישראל, או אפילו עוברים מעל ישראל, שרשאים לעבור בשמי ערב הסעודית, היו מטוסי אייר אינדיה, בדרכם אל ומישראל, לאחר שקיבלו אישור חריג ומיוחד. היום החל עידן חדש בתעופה העולמית, האישור הסעודי עשוי להשפיע אל רק על טיסות אל ומישראל, אלא על מפת הטיסות העולמית.

*- מזכ"ל חיזבאללה סייד חסן נסראללה: במלחמת יולי הופתעו הישראלים בעיר בינת ג'ביל, שם לוחמי ההתנגדות, למרות המצור, לא ברחו, אלא נכנסו לעיר דרך המעבר שפתח הכיבוש כדי להימלט. ולא למדו את הלקח ונתנו לחוליה של החיזבאללה לברוח . ב-2 המקרים לא הבינה ישראל את המנטליות השיעית .

*- # סכר אלנהדה באתיופיה : אמריקה לקחה צד עם סיסי נגד אתיופיה בבעיית סכר הרנסנס הגדול באתיופיה, ומקצצת את הסיוע הכספי לאתיופיה בהיקף של 130 מיליון דולר.

*- # נורווגיה – מתקפת סייבר (פריצה) על אתר הפרלמנט הנורווגי, מעריכים שיש להאקרים רוסים יד בזה.

*- # לבנון – צווי מעצר הוצאו נגד הקצינים האחראים לביטחון נמל ביירות: רס"ן דאוד פיאד, תא"ל אנטואן סלום, רס"ן ג'וזף אל נדאף ורס"ן שרבל פוואז.

*- # סודן – 100 בני אדם מתו ו -1,200 נפצעו כשנהר הנילוס הציף את בירת סודן, חרטום ופרבריה, בעוד מאות בתים נהרסו.

*- נשיא צרפת 'עימנו-אל' מקרון ; " התחלנו להתדיין ברצינות עם חיזבאללה באופן מעשי בנוגע לפירוק מנשקו .

זה בדיוק הדיון שקיימנו לפני כשעה עם נציגיו,על חיזבאללה להבין שנשקו לא אמור להיות כטאבו ,חייבים להגיע לממשלה מתפקדת המניעה רפורמות מעשיות תוך שבועיים חיי אזרחיי לבנון חשובים יותר".

*-  #עיראק – נשיא צרפת הוא ראש המדינה הראשון שהגיע לבגדאד מאז מינויו של מוסטפא אל-קאזמי לראש ממשלת עירק, וביקור זה בא לתמיכה בו.

*- #סוּריָה – תא"ל סורי – "עסן סאלח", מהעיירה ג'אבלה מת בנסיבות עלומות. אין פרטים על נסיבות מותו.

*- #אמריקה – אמריקה הסירה את אמברגו הנשק על קפריסין לאחר 33 שנה, וההחלטה מכעיסה את טורקיה, שחושבת כי ההחלטה "מתעלמת משוויון ומאיזון" באי. אינדפנדנט.

*- # איראן – הקנצלר השוויצרי יבקר בטהראן בין התאריכים 5-7 בספטמבר, לשיחות עם שלטון המולות.

להווי ידוע כי שוויץ היא המדינה המתווכת בין איראן לאמריקה.

*- # קושנר: "יש הצעה על השולחן לפלסטינים, ואנחנו מקווים שהם יקבלו אותה."

*- #סין באופן רשמי היא המחזיקה בצי הצבאי הגדול בעולם:

סין: 350 ספינות מלחמה וצוללות.
אמריקה: 293 ספינות מלחמה וצוללות.

*- ממשלת גרמניה מאשרת את הרעלתו של המתנגד הרוסי אלכסיי נבאלני בגז עצבים כימי, ויש בידה ראיות חותכות. בעקבות הודעה זאת נפלה הבורסה ברוסיה יחד עם שער הרובל . כנראה סנקציות קשות בדרך .

שם החומר שבו הורעל נבאלני הוא "נוביצ'וק" (אותו חומר ששימש להרעלת המרגל לשעבר סרגיי סקריפל ובתו ג'וליה בסליסברי, בריטניה).נוביצ'וק הוא גז עצבים שפיתחה ברית המועצות בשנות השמונים וחזק פי עשרה מסארין.

*- רומניה החרימה משלוח של יותר מ -2 טון סמים, המיועדים להברחות לאירופה באמצעות ספינה שהפליגה מנמל לטקיה, הנשלטת על ידי מיליציות איראניות וכנופיות אסד. שווי המשלוח היה 70 מיליון דולר, שהוסתרו בקופסאות הנושאות את שמו של "מוחמד בשיר ג'בילי", שהוא הבעלים של מפעל "אל-ג'וביילי" בחאלב.

*- מפקד חטיבה 110 במיליציית אלחשד אלשעבי העיראקית מת היום מקורונה.

 

כתיבת תגובה