מבזקי חדשות ליום 2-9-2020. מתעדכן

*- ארדואן להנהגת הצבא הטורקי: "הטביעו ספינה יוונית או הפילו מטוס קרב "

הבקשות הללו של ארדואן נדחו על הסף על ידיי הגנרלים הטורקים, אחרת היינו נמצאים כבר בהסלמה קשה בדרום מזרח הים התיכון.

*- צבא ארה"ב עשה צעד ביטחוני ענק ומתקדם לעבר פריסת רשת חלל עתידית ,הפצה נרחבת בחלל של מאות לוויינים קטנים(עד 200 ק"ג) בכמה שכבות שידעו לתקשר האחד עם השני ואף להזרים מידע לכוחות חי"ר בשטח בנוסף להגנת טילים היפרסונים.

The Space Development Agency plans to build out a network of optical communications satellites by 2024.

*- ראש הלשכה הפוליטית של תנועת ההתנגדות האיסלאמית "חמאס", איסמעיל הנייה ומשלחת מנהיגי התנועה, מבקרים בלבנון.

*- יאוש והגירה מלבנון

על פי דו"ח של גוגל,מילת החיפוש "הגירה" היא המבוקשת ביותר בקרב תושביי לבנון מאז הפיצוץ בנמל ביירות יותר מכל העשור האחרון.

מגיש החדשות בערוץ טלוויזיה לבנוני, ווסים אוראבי,הודיע על התפטרותו והחלטתו להגר מהמדינה, מתוך אמונה שהמצב הפוליטי במדינה הפך את לבנון לבית קברות של חלומות.

*- הנשיא מקרון ביקש מהחיזבאללה לצאת מתימן וסוריה ולעזור בבניית לבנון . כמה תמימות צרפתית . ממתי החיזבאללה בונה משהו ? הוא תמיד או הורס או גונב!!

*- פרופסור דן שפטן על חגיגות השלום בישראל עם האמירויות : "איננו זקוקים לנורמליזציה עם הערבים. מה שיש לערבים להציג בפנינו הוא סיפור של כישלון מכיוון שהם לא הצליחו להסתגל ולהתפתח.
.. בניית שותפויות איתם אפשרית רק אם זה משרת את האינטרסים שלנו, אך מבלי לסטות ממנה כדי לספק אותם ".

*- מקורות צבאיים בסוריה טוענים שהתקפה הישראלית אתמול כללה דיכוי נרחב של ההגנה האווירית הסורית לפחות 2 בסיסים של ההגנה האווירית הסורית נפגעו ההתקפה הישראלית הובילה להרס מוחלט של לפחות ארבע מערכות הגנה בשלמותם.

*- במהלך השבועות האחרונים, בתגובה לשיגורי הרקטות, הפרות הסדר על הגדר ולהפרחות בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל, תקף צה"ל כ-100 יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס במשך 19 לילות.
במסגרת התקיפות, הותקפו מתחמים צבאיים במערכים מרכזיים, תשתיות תת קרקע ועמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס. תקיפות אלה מהוות פגיעה משמעותית בתשתיות ובהתעצמות הצבאית של ארגון הטרור חמאס.

*- בין ההרוגים לוחמים מהמיליציות האיראניות : חיזבאללה עיראק, אלפטימיון וחיזבאללה לבנון. ההרוגים מצבא סוריה אלו חיילים מסוללות טילי הנ"מ שירו לעבר מטוסי ישראל וישראל פגעה בהם בתגובה . כבר בעבר הבהירו לסורים כי אם הם לא יתערבו – הם לא יפגעו .

*-  המצפה הסורי: תקיפות ישראל הרסו מחנה של משמרות המהפכה האיראנים והמיליציות הנאמנות לה בתוך מרחב שדה התעופה הבין לאומי של דמשק וכן הושמדו גדודי הגנ"א אווירית באזור דרעא .

*- העיתון הצרפתי צ'רלי הבדו הדפיס מחדש סרטים מצוירים פוגעניים של נביא מוחמד, עם תחילת משפטם של הנאשמים בתקיפת משרדם הראשי בפריז בשנת 2015.

*- בספר "דם ונפט" אודות הכתרתו של מוחמד בן סלמאן כיורש העצר בסעודיה:
המלך סלמאן אמר לטראמפ בשיחת טלפון במהלך ההכנות לפסגת ריאד האיסלאמית והמפרץ בריאד, "אני אשים את הבן שלי אחראי על סידורי הביקור שלך בסעודיה, ואם הוא לא יאהב אותך, אתה יכול להגיד לו "אתה מפוטר". ממש סדרת דרמה של נטפליקס.

*- שוב חילופי אש בעיר חאלדה בלבנון בין סונים לחיזבאללה . צבא לבנון מחיש תגבורות.

*- פיצוץ עז זעזע את העיירה מסראבא שבאזור אלרוטה המזרחית (צפון מזרח דמשק) . לא ידועה סיבת הפיצוץ.

*- בכיר באיחוד האמירויות: "גם אם מהלך הריבונות יתקדם – השלום לא ייעצר".

*- ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו: נחתם מזכר הבנות ראשוני עם איחוד האמירויות לשיתוף פעולה בתחום הבנקאות והפיננסים. בקרוב יוכרזו הסכמי שיתוף פעולה בתחומי תעופה, סחר, תיירות ואחרים.

*- רויטרס : המנהיג העליון של אירן חמינאי אמר שאיחוד האמירויות בגדה בעולם האיסלמי ובפלסטינים כשחתמה על הסכם הנורמליזציה עם ישראל.

*- אל-אחבאר: עזה נותנת לישראל חודש ליישום ההבנות והדרישות לשיפור תנאי החיים ברצועת עזה וליישום פרויקטים בינלאומיים ברצועה.

*- יש המשך לידיעת הכזב כאילו האלוף עלי ממלוכ – ראש שרותי הביטחון הסורי בהפצצה ישראלית אמש על לשכתו בשדה התעופה של דמשק . על פי דיווח סורי : عاجل : أنباء عن تسلم العميد "سهيل الحسن" رئاسة مكتب الأمن القومي السوري خلفا للشهيد اللواء "علي مملوك" الذي قضى مساء أمس جراء غارة جوية للعدوان الإسرائيلي – תת אלוף סוהיל אלחסן – מפקד דיביזיה 25 , לשעבר כוח נימר , הכפופה לגייס 5 הנאמנה לרוסים , התמנה לראש שרותי הביטחון הסורים במקום עלי ממלוכ. יודעים למה זאת ידיעת סרק ? כי משפחת אסד מנסה לחסל את האיש כבר כמה שנים ולא נראה כי עכשיו הוא יהיה במעגל הראשון עם אסד ואחיו מאהר , אלא אם כן אסד ואחיון נתונים במעצר בית והרוסים שולטים בפועל בסוריה. מה שלא ידוע לי!!

*- הרב קרקובסי טס במיוחד מארה'ב לאיחוד האמירויות כדי להבטיח שהמזון המוגש לאורחים הישראלים יהיה כשר למהדרין.

*- מלכת היופי של עיראק לשנת 2017 שרה סעבדני עידן אומרת בציוץ בטוויטר: עבור אלו שאינם ערבים ואינם ישראלים אין לכם מושג עד כמה תמונות אלה הן היסטוריות ומדהימות של המטוס הישראלי הראשון שטס מעל סעודיה בפעם הראשונה ונוחת באמירויות. גאה מאוד באחיי ואחיותי הסעודיים, האמירותיים והישראליים.

שהשלום הזה יגדל!   ( קרדיט : 301 העולם הערבי)

 

כתיבת תגובה