הקואליציה הבינלאומית הפילה מל"ט סורי בדרום המדינה.

כוחות הקואליציה הבינלאומית בפיקוד ארה"ב הודיעו לפני שעה כי הפילו מל"ט סורי מתוצרת איראנית בדרום המדינה.

התקשורת הערבית מדווחת שהמל"ט הסורי הופל על ידי מטוס F-15 אמריקאי לאחר שחלף מעל כוחות יבשתיים של הקואליציה באזור המדבר הסורי בקרבת מעבר הגבול אלתנף. כמו כן מדווח שהמל"ט הוא מסוג "שאהד 129".

סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב אמר לאחר הפלת המל"ט כי פעולות האמריקאים בדרום סוריה אינן חוקיות, וכי רוסיה אינה מתכוונת להשיב את הקשר עם האמריקאים בנושא סוריה בעתיד הקרוב.

נזכיר כי ביום ראשון הפילה ארה"ב מטוס קרב סורי מעל אזור העיר אלרקה, לאחר שזה הפציץ את הכוחות הכורדים הפועלים באזור, מה שגרם לתגובה רוסית חריפה, והודעה על הפסקת התאום האווירי בינה לבין ארה"ב. האמריקאים מבחינתם הודיעו כי הם פועלים מתוך הגנה עצמית בלבד.

רשת CNN דיווחה היום כי מטוס קרב מסוג F-15E של צבא ארה"ב הפיל כלי טיס לא מאויש איראני מדגם "שאהד 129" מעל אזור א-תנף הסורי הסמוך לגבול עיראק. המל"ט היה חמוש ו"בטווח ירי" מחיילים אמריקנים וכוחות השייכים לקואליציה, ולכן הופל.

ה"שאהד-129" הוא כטב"ם תוצרת משרד ההגנה האיראני שהוצג לראשונה בספטמבר 2012 ומאז נחשב לכטב"ם המבצעי ביותר של האיראנים במלחמתם כנגד ארגון דאע"ש בעיראק ובסוריה.
כלי הטיס נושא 4 טילים מונחים לטווחים קצרים של מספר קילומטרים, מדגם "שדיד" הנושאים ראשי נפץ בגירסאות יירוט (5 ק"ג) ותקיפה (20 ק"ג) כל אחד.

שאהד 129 מתוצרת אירן:

[img attachment="9181" /]

מפת האזור:

[img attachment="9176" /]

 

כתיבת תגובה