השגריר ארדן: חידוש מנדט יוניפי"ל בדר' לבנון אזהרה אחרונה לממשלת לבנון

קריאת אזהרה אחרונה לחיזבאללה

מועצת הביטחון של האו"ם חידשה ביום שישי האחרון פה אחד את כוח המשימה לשמירת השלום בדרום לבנון לשנה נוספת, בזמן שהמתיחות הולכת ומתגברת בין לבנון לישראל.

סגנית שגרירת האו"ם בצרפת, אן גואן אמרה כי " יוניפי"ל מעבירה מסר חשוב וחיובי של תמיכה בלבנון. חידוש זה של יוניפי"ל הכרחי וחיוני לחלוטין לביטחון לבנון, ישראל והאזור כולו."

המשימה העיקרית של כוח האו"ם בלבנון עדיין נותרה התפרקות חיזבאללה מנשקו. חיזבאללה מהווה את האיום הצבאי העיקרי הן על ממשלת לבנון והן על מדינת ישראל, לא הושגה שום התקדמות בנושא חיזבאללה הממשיך להכריז בפומבי שהוא שומר על יכולות צבאיות.

"ארגון חיזבאללה מחזיק בכוח פוליטי וצבאי משמעותי בלבנון בעיקר בגלל ארסנל הנשק המשמעותי שלו, הכולל חומרי נפץ, רקטות וטילים מדוייקים."

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הוסיף ואמר כי " החלטת מועצת הביטחון מגיעה כאזהרה אחרונה לממשלת לבנון. אם חיזבאללה ימשיך להפוך את דרום לבנון בסיס לפעילות הטרור שלו תחת אפו של יוניפי"ל, ממשלת לבנון צריכה להבין כי היא תישא באחריות המלאה לכל הסלמה ולתוצאותיהן הקשות של פעולות אלה. ההחלטה שהתקבלה ביום שישי בין השאר מחדשת שוב את כל הניסיונות להגביל את ארגון הטרור חיזבאללה מתנועה חופשית כמו כן, היא קוראת לממשלת לבנון לאפשר גישה "מהירה ומלאה לאתרים" ש- UNIFIL רוצה לחקור, כולל כניסה למנהרות אסורות המשמשות את לוחמי חיזבאללה לביצוע פיגועים כנגד ישראל שלא זוהו על ידי מזל"טים וכלי טיס ישראלים.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה