רכבת אווירית של 7 מטוסי מטען ענקיים הגיעו השבוע מרוסיה לסוריה

ביירות, לבנון  – רכבת אווירית המורכבת ממספר מטוסי מטען רוסיים טסו השבוע  ממוסקבה לבסיס האוויר חמימים שבמחוז לטקיה בצפון סוריה.

על פי פרסום של האתר הרוסי – Avia.Pro, הרכבת האווירית הרוסית כללה שבעה מטוסי מטען גדולים מדגם  IL-76, "אשר עשויים להצביע על מסירת משלוח גדול של נשק לא ידוע לסוריה, כולל נשק חדיש ביותר האמור לעבור שם ניסויי שטח ראשוניים ."

בפרסום נכתב כי  "זו הפעם הראשונה שנראו מספר רב כל כך של כלי טיס בדרך לסוריה, מה שהעלה שאלות רבות."

אמנם לא ברור מה הובילו המטוסים, אך אתר התעופה הרוסי – Avia.Pro העיד כי ייתכן שהמטוסים העבירו כלי נשק ללוב, שם תומכת כיום הפדרציה הרוסית בצבא הלאומי הלובי (LNA).

על פי הדיווחים, ערוץ טלגרם חשף  את הפרטים הראשונים של תכנית הטיסה של הרכבת האווירית , ולאחר מעקב התברר שהמטוסים  ממוסקבה טסו לכיוון החוף הסורי.

"קבוצה גדולה של 7 מטוסי מטען מדגם  IL-76 הגיעה בלילה משדה התעופה צ'קלובסקי לסוריה. מזמן לא היתה כמות כה גדולה של מטוסי מטען. בוא נראה לאן הם ילכו מסוריה " – כך דיווח ערוץ הטלגרם, Hunter's Notes, תוך ציון תמונה של המסלול.

האתר – Avia.Pro הוסיף כי "בחלק מהדיווחים נטען כי כלי רכב משוריינים וציוד להגנה אווירית עשויים להיות על סיפון מטוסי התובלה הצבאיים IL-76, בהנחה שהמטוסים נשלחו במקור לסוריה. עם זאת, בשעה הנוכחית, אין הצהרות רשמיות מצד משרד ההגנה הרוסי  או מפי מקורות בכירים  בדמשק.

קרדיט לתמונה: AFP

 

כתיבת תגובה