נחשף פסל חדש של שלוש מהלוחמות הבולטות במאבק למען זכויות נשים בארה"ב

בסנטרל פארק בניו יורק נחשף היום פסל חדש של שלוש מהלוחמות הבולטות במאבק למען זכויות נשים בארה"ב במלאות 100 שנה לקבלת התיקון לחוקה שהתיר את זכות ההצבעה לנשים, הפעם הראשונה שבה אנדרטה היסטורית בפארק מציגה דמויות נשיות אמיתיות.

הפסל "חלוצות זכויות הנשים", אותו יצרה מרדית' ברגמן, מציג את דמויותיהן של סוזן ב. אנתוני, אליזבת קיידי סטנטון וסוג'ורנר טרות', כולן פעילות מובילות במאבק למען סיום העבדות וקידום זכויות הנשים במאה ה-19.

עד כה, הפסלים היחידים של דמויות נשיות בפארק היו של אליס בארץ הפלאות ואמה אווזה. "נלחמנו לשבור את תקרת הברונזה בסנטרל פארק במשך שבע שנים ארוכות ואנחנו חוגגות את השגת המטרה הזו היום", אמרה פאם אלאם, נשיאת ארגון "נשים מונומנטליות" שיזם את האנדרטה. "מתאים שהפסל הראשון של נשים אמיתיות בפארק מציג נשים שעובדות יחד למען שוויון וצדק, כאשר נשים ימשיכו לעשות זאת עד שיושג ניצחון בקרב".

בטקס השתתפה גם הילרי קלינטון, האישה הראשונה שהתמודדה לנשיאות מטעם מפלגה גדולה. "אין דבר חשוב יותר כדי להוקיר את הנשים שמוצגות בפסל הזה מאשר להצביע", אמרה קלינטון שהדגישה כי "המאבק לכפות את הזכות להצבעה ממשיך".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם

כתיבת תגובה