חה"א האמריקאי ממשיך לפרוץ תקרות זכוכית-מינוי סמלת ראשית של החיל

חיל האוויר האמריקאי ממשיך לפרוץ תקרות זכוכית: ג'ואן באס מונתה רשמית בסוף השבוע לסמלת הראשית של החיל, האישה הראשונה שממלאת את התפקיד הבכיר ביותר של נגד בזרוע האוויר.

בטקס שנערך בבסיס חיל האוויר אנדרוז שבמרילנד, קיבלה באס, שהתגייסה ב-1993 ומתמחה בניהול משאבי תעופה, את תפקיד הסמל הראשי ה-19 של חיל האוויר. מדובר בתפקיד התשיעי בחשיבותו בחיל האוויר והגבוה ביותר עבור מש"קים, כאשר היא תהיה אחראית על רווחתם של הנגדים והחוגרים בחיל.

באס, בתם של אם ממוצא קוריאני ואב שהיה קולונל בצבא האמריקאי, אינה רק האישה הראשונה בתפקיד, אלא גם האדם הראשון ממוצא אסייתי-אמריקאי שמשמש הסמל הראשי.

המינוי גם משלים היסטוריה בחיל האוויר אחרי שמוקדם יותר החודש הושבע גנרל צ'רלס בראון למפקד החיל, השחור הראשון בתפקיד, בעוד שמזכירת חיל האוויר בממשל היא ברברה בארט – הפעם הראשונה בתולדות הכוחות המזוינים שכל שלושת נושאי התפקידים הראשיים באחד הזרועות אינם גברים לבנים.

"חיל האוויר שלנו כיום נמצא בצד הנכון של ההיסטוריה", אמרה באס בנאומה בטקס ההשבעה. "כולנו התמקדנו בהצבת יסודות עבור כל האמריקאים שמבקשים לראות את עצמם במוסד הנהדר הזה. לכולם יש מקום בחיל האוויר האמריקאי".

כתיבת תגובה