איתות לטורקים: יוון, קפריסין, צרפת ואיטליה בתרגיל ימי גדול בים התיכון

שר ההגנה היווני, ניקוס פנגיוטופולוס, שיבח את יוזמת שיתוף הפעולה הביטחוני של ארצו עם קפריסין, צרפת ואיטליה מול "מתיחויות וחוסר יציבות באזור", כאשר ארבע המדינות פתחו הבוקר ביומיים של תמרונים ימיים ואוויריים בים התיכון.

תרגיל EUNOMIA, שמתנהל מדרום לקפריסין כולל באזור שבו פועלת ספינת המחקר הטורקית Oruc Reis, כולל כוחות ימיים ואוויריים של יוון וקפריסין, בעוד שצרפת שלחה את הפריגטה לפאייט ומטוסי ראפאל ואיטליה הציבה את המשחתת דורנד דה לה פנה.

שר ההגנה פניוטופולוס ציין כי התרגיל הוא הפעילות הראשונה של יוזמת הקוורטט לשיתוף פעולה (QUAD) שבה חברות ארבע המדינות. "על מנת לחזק את הביטחון והיציבות באזור הנרחב וכדי להבטיח את חופש השיט, החליטו ארבע המדינות האירופיות לחזק את הנוכחות הימית והאווירית שלהן במזרח הים התיכון באמצעות שיתוף הפעולה של הקוורטט", אמר.

"היוזמה הזו נועדה להעלות המודעות לאזור ולהפגין את המחויבות של ארבע המדינות הים תיכוניות לשלטון החוק כחלק מהמדיניות של הרגעת ההסלמה", הוסיף שר ההגנה. "יוזמת הקוורטט תתרום להשגת נוכחות צבאיות קולקטיבית משותפת באזור, בהתבסס על הבנה הדדית, דיאלוג ושיתוף פעולה. הנתיב הדיפלומטי חייב להישאר הדרך העיקרית לפתרון בעיות, בין מדינות וברמה האירופית, ויש לזכור שרק דיאלוג יכול להוביל להפחתת המתיחויות".

תמונה

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם

כתיבת תגובה