גרמניה חוששת מקטסטרופה אם המתיחות בין יוון וטורקיה תמשיך

התמרונים הצבאיים באגן המזרחי של הים התיכון צוברים תאוצה על רקע המתיחות הגואה בין יוון לבין טורקיה סביב קידוחי הגז. כוחות ימיים יווניים ביצעו היום תמרונים משולבים, כאשר מחר תחל סדרה נוספת של תמרונים בהשתתפות כוחות זרים.

המטכ"ל היווני פרסם הערב תיעוד של התמרונים בהשתתפות פריגטות של חיל הים, מטוסי קרב וכוחות מיוחדים. היחידות עסקו בהגנה אווירית, בלוחמה נגד צוללות, בתקשורת ובהחלפת מידע, בסינתזה של תמונת המצב הטקטית ופעולות מיוחדות.

סדרת התמרונים החלה אתמול בתרגיל אווירי-ימי משותף לארה"ב וליוון מדרום לאי כרתים. מהצד היווני השתתפו פריגטה, צוללת, שישה מטוסי F-16 ומסוקים ימיים, בעוד האמריקאים שלחו את המשחתת וינסטון צ'רצ'יל ומסוקים של הצי.

החל ממחר ועד יום שישי יתבצע תמרון משולב של כוחות מיוון, מקפריסין ומצרפת באזור קפריסין. הצרפתים שלחו את הפריגטה לפאייט ומטוסי ראפאל, היוונים הציבו שלושה מטוסי F-16 בבסיס האווירי בפאפוס וקפריסין תשלח כוחות ימיים ואוויריים יחד עם כוחות של המשמר הלאומי.

גם איחוד האמירויות שלחה ארבעה מטוסי F-16 לתמרון משותף עם כוחות יווניים, ובתקופה הקרובה צפויה להתקיים תמרון יווני-מצרי וזאת אחרי ששתי המדינות חתמו לאחרונה על הסכם לחלוקת האזורים הכלכליים הבלעדיים בים התיכון.

קרדיט לתמונה: National Defence/AP

גרמניה מזהירה מפני קטסטרופה אם המתיחות לא תרד בהקדם במזרח הים התיכון.

כישלון בהפחתת המתיחות במזרח הים התיכון עלול להוביל לאסון ברקע המתחים בין טורקיה ליוון, הזהיר שר החוץ של גרמניה.

בביקור באזור חזר הייקו מאס על תמיכת האיחוד האירופי ביוון בסכסוך ימי בו שתי המדינות שיגרו את חיל הים שלהן לעקוב זו את זו.

"המצב הנוכחי במזרח הים התיכון שווה למשחק באש", אמר מר מאס לאחר שפגש את מקבילו היווני ניקוס דנדיאס. "כל ניצוץ קטן יכול להוביל לקטסטרופה."

מר דנדיאס אמר כי יוון הראתה שהיא מוכנה לדיאלוג אך הזהיר כי הדבר קשה כאשר המדינה מאויימת.

"כשאנו מדברים, טורקיה ממשיכה לפעול באופן לא חוקי, להסלים, להתגרות," אמר מר דנדיאס. "במקום להוריד את המתיחות, אנו עדים לפרובוקציות חדשות. אנו עדים לניסיון ליישם מטרות התפשטות נגד שכנים ובעלות ברית. "

כתיבת תגובה